התובעת הכללית של סן דייגו מציגה: כך תימנעו מעוקץ במהלך השיפוץ ביתי
בעקבות המבצע הגדול שהוביל למעצרם של 169 קבלני בנייה במדינה, השבוע פרסמה התובעת הכללית הנחיות כיצד להימנע מלעשות עסקים עם קבלנים שפועלים בניגוד לחוק. "העסקת קבלן בנייה לשיפוץ ביתי גם ככה כרוכה בלא מעט לחצים. רוב הקבלנים הם אמינים וישרים, אבל לצערנו זה לא תמיד המקרה", היא אמרה

על רקע המבצע שנערך בחודש שעבר ברחבי קליפורניה במסגרתו נעצרו לא פחות מ-169 קבלני בנייה החשודים שפעלו בניגוד לחוק, השבוע פרסמה סאמר סטיבן, התובעת הכללית של מחוז סן דייגו, הנחיות שעשויות לסייע בבחירת קבלן בנייה לפרויקט הביתי הבא.

 

סאמר סטיבן, התובעת הכללית של מחוז סן דייגו (צילום מתוך יוטיוב)

 

סטיבן מפרסמת מדי חודש טור בתקשורת המקומית באזור סן דייגו, והיא בחרה להקדיש את הטור החודשי הנוכחי לקבלני בנייה.

"כתובעת הכללית, אני מחויבת להגביר את התקשורת בין הציבור הרחב לבין משרדי, כמו גם להגביר את הגישה אל משרדי", כתבה סטיבן והמשיכה, "העסקת קבלן בנייה לשיפוץ ביתי גם ככה כרוכה בלא מעט לחצים, החל מהמחיר וכלה בביצוע העבודה כמו שדמיינתם".

"רוב קבלני הבנייה הם אמינים וישרים, אבל לצערנו זה לא תמיד המקרה. באופן בלתי נמנע, תמיד יהיו כאלה שינסו לרמות את המערכת ויחפשו קורבנות תמימים. אחד הסימנים המדאיגים ביותר קורה אם וכאשר הקבלן מבקש את רוב הסכום (ואת הסכום במלואו) עוד לפני שיחל בעבודה עצמה", הסבירה התובעת הכללית.

"בנוסף, קבלנים רבים טוענים בפני הלקוחות שהם יכולים להתחיל לעבוד באופן מהר יותר אם יקבלו חלק מהסכום במזומן. גם זה צריך לשמש כתמרור אזהרה", הסבירה סטיבן, שמפצירה בציבור הרחב לבדוק באתר ה-CSLB אם פרטי הקבלן ולוודא שיש לו רישיונות וביטוחים בתוקף.

"חשוב לזכור שישנם הרבה חוקים שאותם קבלנים מנסים לנצל. למשל, החוק בקליפורניה קובע שניתן לבצע עבודות עד 500 דולר ללא צורך ברישיונות, אך קבלנים רבים לא מסבירים ללקוחות שהסכום הכולל (500 דולר) הוא עבור העבודה והחומרים", אמרה סטיבן.

את רישיונות הקבלן ניתן לבדוק באתר ה-CSLB כאן.

YOU MIGHT ALSO LIKE