ה-CSLB מחריף את המאבק: 169 קבלנים נעצרו בחשד שפעלו בניגוד לחוק
באחד המבצעים הגדולים בתולדות הארגון, חוקרי ה-CSLB ערכו 3 מבצעים סמויים ו-46 מצבעים קטנים יותר במשך כשלושה שבועות בכל רחבי קליפורניה. 44 חשודים נעצרו, אולם כל השאר צפוים לעמוד לדין בגין שלל עבירות, לרבות אי-החזקת ביטוח והגשת הצעות מחיר ללא רישיון בתוקף

חוקרי ה-CSLB, הגוף שמנפיק רישיונות והיתרים לתעשיית הבנייה בקליפורניה, מחריפים את מאבקם כנגד קבלני הבנייה הפועלים בניגוד לחוקים. השבוע הודיע ה-CSLB כי לא פחות מ-169 קבלנים נעצרו במהלך שלושה מבצעים סמויים ו-46 מבצעים קטנים יותר בשבועות האחרונים.

 

אילוסטרציה (צילום: פליקר)

 

המבצעים, שבוצעו בין ה-3 ל-25 ביוני, הם חלק ממאמצי האגודה הלאומית של ארגוני רישיונות (NASCLA), שמבקשת להגביר את המודעות הציבורית לבעיות הכרוכות בחתימת חוזים עם קבלנים שאינם מחזיקים ברישיונות, שאינם מחזיקים בביטוח בריאות למקרה שעובד שלהם ייפצע (Workers' Comp) וכאלה שגובים פיקדון מופרז.

"מבצעים ברמה הלאומית הם קריטיים כדי לחנך את הצרכנים בנוגע לסכנות הטמונות בעבודה מול קבלנים כאלה", מסביר דיויד פוגט, בכיר ב-CSLB. "המבצעים גם מסייעים לאזן את הכוחות עבור 285 אלף הקבלנים שכן מחזיקים ברישיונות בקליפורניה", הוא אמר.

שלושת המבצעים הסמויים התקיימו בתיאום עם רשויות החוק המקומיות בראנצ'ו קורדובה (מחוז סקרמנטו), פאסו רובלס (מחוז סן לואי אוביספו) וקאמפבל (מחוז סנטה קלארה). כאמור, 46 מצבעים קטנים יותר אף הביאו למעצרם של חשודים, והם התקיימו במחוזות הבאים: אלמיידה, ביוט, קונטרה קוסטה, פרזנו, לוס אנג'לס, מנדוצ'ינו, מונטריי, נאפה, אורנג', פלאסר, ריברסייד, סקרמנטו, סן ברנרדינו, סן דייגו, סן פרנסיסקו, סנטה קלארה וסונומה.

 

הקבלנים שהוזמנו ל"בית הלקוח" נמצאו באמצעות מודעתם באתרים כגון Craigslist, כמו גם פרסומות פיזיות שהודבקו בחנויות כגון Home Depot. מתוך כלל העצורים, תיקם של 37 קבלנים הועבר למשרד התביעה המקומיים כדי שאלו יעמידו אותם לדין. 44 נוספים שוחררו לאחר שקיבלו אזהרה ו-36 קיבלו קנס כספי על כך שהגישו הצעות מחיר ללא רישיון. בנוסף, 52 קבלנים קיבלו זימון לבית המשפט ועלולים לעמוד לדין לאחר שעברו על חוקי הביטוחים של המדינה.

עצם העובדה ש'קבלן' מבקש מכך עשרות אלפי דולר על עבודה מסוימת לאו דווקא מצביעה על מיומנות, הבנה וכל הביטוחים הנדרשים על מנת לבצע את העבודה בצורה מיטבית. זוהי אחת הסיבות שבגינה אנו ממליצים לבעלי הבתים לקבל לפחות שלוש הצעות מחיר על כל פרויקט שהם רוצים לבצע בביתם", סיכם פוגט.

YOU MIGHT ALSO LIKE