ניו יורק: פרויקט Essex Crossing, במנהטן מגייס מימון של 260 מליון דולר
הקומפלקס יקום על שטח של 1.9 מליון סקוור-פיט. במקום מגרש חנייה נטוש, יבנו בו כאלף יחידות דיור להשכרה, מתוכן יותר מחמש מאות יחידות יהיו למגורי "בר השגה". במקום ייבנו גם שטחי מסחר, מתחמי אוכל, אופנה ואף קומפלקס קולנוע ענק

פרויקט Essex Crossing, קומפלקס ענק הנפרש על פני 1.9 מליון סקוור-פוט הנבנה לו לאיטו, באחד האתרים הנטושים ביותר באזור מנהטן, עבר השבוע שלב מפתח נוסף בדרך להשלמתו. הלוואה בהיקף של 260 מליון דולר שהועברה מחברת Square Mile Capital Management  תתניע את הפרויקט שנמצא ברחוב Broom 202, כאשר הבניין האחרון מתוך שישה הבניינים יבנה לגובה בליבו של הקומפלקס בקטעו הדרומי של רחוב Delancey.

צ'ארלס בנדיט, המנכ"ל המשותף בחברת Taconic Investment Partners, אחת מהחברות השותפות למיזם, שחגגה את פריצת הדרך של הפרויקט: "מה שפעם היה לא יותר ממגרש חנייה יהפוך למקום חי ודינאמי למחייה, עבודה, קניות והכל בלב הצטלבותו של רחוב Essex". משמעותה של ההלוואה היא ששבעה מתוך תשעה בניינים המתוכננים לחלקות הצפוניות והדרומיות של רחוב Delancey הסמוכות לכניסה לגשר Williamsburg ,קרובים לשלבי סיום או בתהליכי בנייה. מה שמביא את פרויקט Essex Crossing למצב ובו המימון לחלק של כ- 90% קיים ומובטח.

 


פרויקט "Essex Crossing"

 

המראה של המגדלים הבוהקים ומלאי החיים עומדים בסתירה מוחלטת בפניו של מי שחשבו כי מגרשי החנייה באזור יוותרו ריקים ושוממים לנצח. הבניין ברחוב Broom 202 המתנשא לגובה של 14 קומות וממוקם בין הרחובות Suffolk ו- Norfolk , שעוצב בידי CetraRuddy, משתרע על פני שטח של 175,000 סקוור פיט של משרדים ו83 דירות מגורים שרבות מהן בעלות נוף יוצא דופן. הבניין גם כולל שטח למטרות מסחר של 34,500 סקוור פיט כאשר 150,000 פוט מהם בקומת המרתף ישמשו לטובת שוק תת קרקעי ייחודי, הידוע כ- Market Line. סיומו של הבניין מתוכנן לשנת 2020.

סגירת עניין ההלוואה, הגיעה בצירוף מקרים בסמוך לזמן שבו חבר מושבעים שמונה החל בפתיחה מחדש של משפט כנגד הדובר לשעבר של בית הנבחרים במדינה, שלדון סילבר, שבמשך עשורים שלמים היה הגורם שחסם את עבודות הפיתוח בעבור החלקות החסומות המיועדות לפרויקטים "לחידוש עירוני". תחילה היו דיונים בנוגע לתוכניות אלו בשנת 1955, השנה ובה הברוקלין דודג'רס ניצחו את היאנקיס באליפות העולם בבייסבול, כדי להרוס בניינים ישנים בעבור סכמת תוכנית "התחדשות עירונית" בהשראתו של רוברט מוזס. אולם אז, דבר לא קרה בעיקר עקב התנהלותו של סילבר שהערימה קשיים משמעותיים תוך חבלה במאמצים לקדם תוכנית זו בעשורים האחרונים. (סילבר ניסה להסיר את החשדות שיוחסו לו בעבור האשמות למעשי שחיתות, אולם הרשעתו התבטלה)

לבסוף, תודות למאמציו הנחושים של ראש העיר לשעבר של ניו יורק, מייקל בלומברג, עיריית ניו יורק כינסה מיזם משותף בשנת 2013 בשם DSA, זאת כדי לפתח את החלקות השונות שקפאו בזמן לפי תוכנית המתאר משנות ה- 50 המאגדת בתוכה שימוש למגורים, שימוש למטרות מסחר וקהילה. ה- DSA הוא למעשה מיזם משותף לחברות BFC Partners, L+M,Taconic Investment Partners, Goldman Sachs Urban Investment Group ו- Prusik Group.
ביוני 2015, החלו עבודות החפירה על שני בניינים. בחודש אוקטובר האחרון, פינת הרחובות Delancey  ו Clinton הייתה מגרש ריק ושומם הנעול מאחורי גדר היקפית, פרט לשלדת המסוק של הצי האמריקני שהייתה בו, שהוא תעלומה שאיש אינו יודע לפתור. כיום, עבודת היסודות נמצאת בתהליכי התקדמות ברחוב Broom   180 בעבור הבניין בן 25 הקומות שיכיל 263 דירות ו 175,000 סקוור פיט של משרדים.

 


פרויקט "Essex Crossing"

 

"עבודה על תוכנית מתאר ראשית בעבור פרויקט בגודל של מיקרו שכונה הוא לא משהו שרוב המתכננים או הקבלנים זוכים לעבוד עליו במהלך הקריירה שלהם", אמר בחיוניות, מנהל  L+M אייזק אנדרסון, המנהל את כלל הפרויקט. Essex Crossing יכיל כ- 1,079 יחידות מגורים להשכרה, ומתוכן 561 יהיו תחת ההגדרה "בנות השגה". בנוסף, הפרויקט יכיל שטח של 400,000 סקוור פיט בעבור משרדים, 450,000 סקוור פיט נוספים בעבור שימוש מסחרי הכוללים מותגים כמו Target ו Trader Joe's, קומפלקס קולנוע עם 14 אולמות הקרנה, שוק האוכל של Essex (שיעבור לשם ממקום משכנו הנוכחי), המרכז הבינלאומי לצילום, שיעתיק את מקום הימצאו מאזור מידטאון, מרכז רפואי NYU Langone  ופארק ציבורי.

אם סוף הקטע המזרחי של רחוב Delancey נראה כמקום מוזר בעבור משרדים, בנדיט אומר כי הם "עוצבו בעבור חברות הרוצות למקם את עצמן בלב מרכז העניינים בשכונה כמו  Lower East Side". מי שאמון על שיווק הפרויקט הוא הברוקר גו'ש קורילוף, שהוביל את צוות Cushman & Wakefield,  שייצגו את חברת Pfizer במהלך שאותו היא עומדת לבצע בדמות מעבר למגדלי הספירלה של Tishman Speyer.

המאפיין המרכזי של הנוחיות לרווחת הציבור בפרויקט Essex Crossing יהיה באמצעות מתחם באורך 700 פוט שירוכז בעבור שימושם של ספקי מזון ואופנה שונים והוא ישתרע לאורך תחתיתם של 3 מהבניינים ברחוב Broome . רוהן מרה, מנהל Prusik Group, העוסקת בהחכרה מיוחדת בעבור קמעונאים ועסקי המזון בפרויקט Essex Crossing, אמר כי ה-  Market Lineהוא "לא עוד סתם שוק אוכל אלא שוק ברמה עולמית השואב את השראתו משווקים כמו  La Boqueria שבברצלונה ושוק Borough  שבלונדון". "כל הספקים שלנו מתאפיינים בכך שהם משויכים לעסקים הקטנים והמקומיים שבאזור שמקורם של כ- 30 אחוזים מהם הוא בשכונת Lower East Side"" אמר מרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE