כתבי אישום הוגשו כנגד קבלני בנייה בתום מבצע סמוי של ה-CSLB
הסוכנים הסמויים של הארגון נדהמו כאשר שני אחים הגישו הצעת מחיר בסך 179 אלף דולר, למרות העובדה שהיעדר רישיון בתוקף מגביל אותם בחיוב של 500 דולר בלבד. "חשוב שבעלי הבתים יקבלו לפחות שלוש הצעות מחיר", אמר בכיר ב-CSLB

השבוע נחשפו ממצאים מדאיגים ביותר בתום פעילות של סוכנים סמויים מה-CSLB, ארגון שמנפיק רישיונות והיתרים לתעשיית הבנייה בקליפורניה, באזור מחוז אלמידה.

 

סוכני ה-CSLB ומשטרת סן ליאנדרו במהלך המבצע הסמוי (צילום: CSLB)

 

על פי ה-CSLB, מבצע שארך יומיים התקיים מוקדם יותר החודש במטרה לאתר קבלני בנייה שפועלים בניגוד לחוק. ביחד עם בלשי משטרת סן ליאנדרו, הסוכנים הסמויים של הארגון התמקמו בבית בשכונת מארינה פארק. הסוכנים התחזו לבעלי הבניין וביקשו לבצע עבודות בנייה שונות, לרבות סלילה מחדש של כביש הגישה לבית ("driveway"), שיפוץ נרחב בשירותים, עבודות חשמל, גינון וצביעה.

מתוך עשרות הקבלנים שעמם יצרו קשר הסוכנים, 14 הגיעו לבית על מנת להגיש הצעת מחיר. שני אחים טענו בפני הסוכנים שהם עובדים יחדיו והגישו הצעת מחיר בסך 179,200 דולר כדי להרוס את כביש הגישה הקיים ולסלול אחד חדש. מדובר בשטח של 145 רגל על 34 רגל, ומדובר בסכום הצעת המחיר הגבוה ביותר שהגישו אי פעם לסוכן סמוי של ה-CSLB. לשם השוואה, הצעת המחיר הנמוכה הייתה 2,200 דולר על שיפוץ השירותים (ללא חומרי גלם, רק העבודה עצמה).

כל 14 הקבלנים קיבלו דוח מה-CSLB בשל העובדה שנתנו הצעת מחיר העולה על 500 דולר, דבר שמנוגד לחוק למי שלא מחזיק ברישיון תקף מהארגון. העונש על עבירה זו הוא קנס כספי של עד 5,000 דולר ותקופת מאסר של עד שישה חודשים. חשוב לציין כי עבריינים העוברים על חוק זה בפעם השנייה נשלחים לתקופת מאסר מינימלית של 90 יום.

"אנחנו ב-CSLB לא מחפשים להיות אחראים על התמחור, אבל הצעת מחיר בסך 179 אלף דולר הייתה מוגזמת בהרבה מהעבודה שנדרשה. לכן חשוב מאוד לבעלי הבתים לקבל לפחות שלוש הצעות מחיר מקבלני בנייה בעלי רישיונות. זכרו, אין קשר ישיר בין עלות גבוהה של שירות לבין טיב העבודה", אמר דיויד פוגט, בכיר ב-CSLB.

מעבר לעבירה על מתן הצעת מחיר גבוהה מהמותר, כלל הקבלנים יועמדו לדין בשל העובדה שלא ציינו במועדות שלהם שאינם מחזיקים ברישיונות תקפים. מעבר לכך, ארבעה קבלנים קיבלו דוח נוסף על שדרשו פיקדון מופרז. כזכור, החוק בקליפורניה מתיר לקבלן הבנייה לקבל 10% מעלות העבודה או 1,000 דולר, מה שנמוך יותר מבין השניים. קבלן בודד יואשם בעבירה חמורה של התחזות, שכן הוא סיפק מספר רישיון שאינו שייך לו. אם יימצא אשם, הוא עלול להישלח למאסר של עד שנה וקנס כספי בגובה 10,000 דולר יוטל עליו.

YOU MIGHT ALSO LIKE