משבר כלכלי? עשירי ארה"ב דווקא מסתערים על האחוזות המפוארות בערי הנופש
במקביל לכך שעשרות מיליונים עדיין מובטלים בארצות הברית ומתקשים לסיים את החודש, האמריקאים האמידים ביותר רוכשים נכסים גדולים ויקרים במיוחד. בין האזורים הפופולריים ביותר: אספן שבקולורדו, פאלם ביץ' וההאמפטונס בניו יורק

עשירי ארצות הברית רוכשים אחוזות פאר בערים ועיירות יוקרתיות, וזאת על רקע משבר הקורונה ששינה את הרגלי העבודה של מאות מיליונים במדינה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לדעת רבים בתחום הנדל"ן, המגמה החלה אי שם בחודש מאי האחרון כאשר עשירי ארה"ב הבינו שלא מדובר במשבר שיחלוף במהרה. מאז, נכסים יקרים ביותר בערים כגון פאלם ביץ' (פלורידה) ואספן (קולורדו), כמו גם אזור ההאמפטונס במזרח לונג איילנד (ניו יורק), הפכו ליעד מבוקש.

"אלו אזורים שבעבר נחשבו ליעדים עונתיים, או לחילופין ליעדים עבור מבוגרים שפורשים משוק העבודה", מסביר לורנס יון, הכלכלן הראשי באיגוד המתווכים האמריקאי הלאומי (NAR), "בפועל, אנחנו רואים שיותר ויותר נכסים יקרים באזורים האלה נמכרים. אני חושב שזה התוצאה של 'הכלכלה החדשה', בה אנשים עובדים מהבית, וכיוצ"ב ניתן לעבוד גם מבית נופש".

עוד הוסיף יון כי בחודש יולי האחרון - אחד החודשים החזקים בשוק - נרשמה עלייה של 29% במספר הבתים שנמכרו באותן "ערי נופש", בהשוואה ליולי 2019.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ג'ונתן מילר מסוכנות הנדל"ן היוקרתית מילר-סמואל, מסביר כי בחודשים האחרונים ישנה עלייה משמעותית בביקוש לבתים באספן, בייחוד הנכסים הנמכרים ביותר מחמישה מיליון דולר. יתכן שהדוגמה הבולטת ביותר למגמה היא העובדה שלא פחות מתשעה בתים נמכרו בסכום של בין 10 מיליון דולר ל-20 מיליון דולר במהלך חודש ספטמבר. לשם השוואה, בספטמבר 2019 נמכר רק נכס אחד הנופל בקטגוריה זו.

מצב דומה נרשם בפאלם ביץ', שם נסגרו 90 עסקאות נדל"ן על בתים הנמכרים במיליון דולר או יותר, במהלך חודש ספטמבר. בחודש המקביל אשתקד, הנתון עמד על 28 בלבד.

"הבתים נמכרים בקצב שמעולם לא ראינו", הוא הסביר, "גם לאחר שהמשבר הזה יחלוף, בעוד כמה שנים, ההשלכות עדיין יורגשו בתעשיית הנדל"ן, בייחוד בבתים הגדולים והיקרים, כי הגבולות בין מקום העבודה לבית טושטשו לחלוטין".

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

תופעה נוספת שמורגשת בתעשייה היא העלייה ברמת הביקוש ל"בתים מוכנים למעבר". ג'ודי דה-סידרו, מנכ"לית חברת הנדל"ן Town & Country, מסבירה: "רוכשי הבתים המפוארים מנסים 'לברוח' ממוקדי הקורונה, ועל כן מסגרת הזמנים קריטית. הם רוצים להיכנס לבית נקי שניתן לעבור אליו ברגע שחותמים על המסמכים, ולכן הביקוש לבתים שדורשים שיפוץ צנח". עוד הסבירה דה-סידרו כי התופעה הובילה להתייקרות נוספת של הבתים, בכ-15%.

אך אל תתבלבלו, המשבר הכלכלי פסח על מרבית עשירי ארצות הברית: מוקדם יותר היום פורסם דו"ח של פרייס ווטרהאוס קופרס ו-UBS, וממנו עולה כי 500 עשירי התבל הוסיפו 813 מיליארד דולר להונם מתחילת השנה הנוכחית.

לכן, גם אם בית מתייקר בכמה מיליוני דולרים, זה לא מונע מעשירי ארה"ב להסתער על השוק.

YOU MIGHT ALSO LIKE