משבר כלכלי? מחירי הבתים בדרום קליפורניה דווקא מזנקים לשיא חדש
ניתן היה לחשוב שהמגפה העולמית תגרור ירידת מחירים בשוק הנדל"ן במדינה המוזהבת, אך מסתבר שגם משבר כלכלי אינו יכול למנוע רכישת בתים, בייחוד כאשר שיעור הריבית נמוך ביותר. כיום, המחיר החציוני של בית עומד על 603 אלף דולר, וזה החודש הרביעי ברציפות שבו נרשמת עלייה של יותר מ-10%

על אף מגפת הקורונה והמשבר הכלכלי החסר תקדים שפוקד את ארצות הברית בעקבותיה, מסתבר ששוק הנדל"ן בדרום קליפורניה ממשיך לשבור שיאים - ולא נראה שהמגמה עומדת להסתיים בתקופה הקרובה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

נובמבר היה החודש הרביעי ברציפות שבו המחיר החציוני של בית בדרום קליפורניה עלה בלפחות 10%, כך עולה מדו"ח הנדל"ן של חברת CoreLogic. הדו"ח עצמו מתייחס לששת המחוזות בדרום קליפורניה: לוס אנג'לס, אורנג', ריברסייד, סן ברנרדינו, סן דייגו ו-וונטורה.

המחיר החציוני של בית בדרום קליפורניה במהלך חודש נובמבר עמד על 603 אלף דולר, עלייה של 10.8% בהשוואה לנובמבר 2019. מדובר במחיר החציוני השלישי בגובהו במהלך 32 השנים האחרונות. בנוסף, במהלך חודש אוקטובר התבצעו 21,777 עסקאות נדל"ן בדרום קליפורניה, עלייה של 18.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והכמות הגדולה ביותר שנרשמה במהלך חודש נובמבר מזה 14 שנה.

לדעת רבים, יש מספר גורמים שהובילו להסתערות על הבתים, ביניהם תנאי הריבית הנמוכים של המשכנתאות, והרצון של רבים לעבור לבתים גדולים יותר במהלך המשבר (למשל, הורים עם ילדים הלומדים מהבית, שמעוניינים שכל ילד יוכל להיות מרוכז בשיעורי הזום).

 

במחוז אורנג' ניתן למצוא את הבתים היקרים ביותר, לפחות בחישוב החציוני (צילום: Shutterstock)

 

 

מבין ששת המחוזות של דרום קליפורניה, העלייה הגדולה ביותר שנרשמה במחיר החציוני של בית הייתה במחוז ונטורה, בו נרשמה עלייה של 14.4% (בהשוואה לנובמבר 2019) ל-663,750 דולר. נתוני המכירות - כלומר, כמות עסקאות הנדל"ן - זינק ב-18.4%.

גם במחוז סן ברנרדינו נרשמה עלייה משמעותית, 14.3% בהשוואה לנובמבר אשתקד, והמחיר החציוני של בית במחוז זה עומד כיום על 400 אלף דולר. כמו כן, זינוק של 25.7% נרשמה בנתוני המכירות המקומיים.

הבתים היקרים ביותר נמצאים במחוז אורנג', בו המחיר החציוני זינק ב-8.2% ל-799,500 דולר (נתוני המכירות עלו ב-19.4%). במחוז המאוכלס ביותר בארצות הברית, לוס אנג'לס, המחיר החציוני של בית עלה ב-12.2% והגיע ל-700 אלף דולר. נתוני המכירות בעיר המלאכים זינקו ב-13.1%.

במחוז סן דייגו נרשמה עלייה של 9.3% במחיר החציוני של בית, שעומד כיום על 650 אלף דולר, ואילו נתוני המכירות זינקו ב-23% בהשוואה לנובמבר 2019. במחוז ריברסייד המחיר החציוני של בית עומד על 455 אלף דולר, עלייה של 12.3% בשנה החולפת (נתוני המכירות עלו ב-20.1%).

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

"הנתונים לא ממש מפתיעים, שכן הביקוש לבתים עלה בצורה בלתי נתפסת מאז חודש מאי", מסביר סטיב תומאס, אחד ממחברי הדו"ח, "שיעור הריבית הנמוך, שעומד כיום על כ-2.67% בלבד, הגביר את כוח קנייה של הרוכשים הפוטנציאליים".

YOU MIGHT ALSO LIKE