5 עסקאות נדל"ן היקרות בלוס אנג'לס במהלך שנת 2018
מוכרי הבתים במהלך שנה שעברה העידו על נתונים פיננסים מעולים, דבר שבא לידי ביטוי בשווי הכולל של חמש עסקאות הנדל"ן היקרות (כ-386 מיליון דולר); היכן נמכר בית בעבור 110 מיליון דולר?

שיאי מכירות נקבעו בכל רחבי מחוז לוס אנג'לס במהלך שנה שעברה, בייחוד במליבו, פסיפיק פלסיידס, בוורלי הילס וסנטה מוניקה. מתוך עשרות אלפי הבתים שנמכרו במהלך 2018, כ-15 מהם חצו את רף 30 מיליון דולר. ליקטנו עבורכם את חמשת הבתים היקרים במחוז, על פי מחיר המכירה, שסכומם הכולל מגיע ל-386 מיליון דולר.

 

מליבו, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

הבית הראשון ברשימה היה שייך לפיטר מורטון, מייסד רשת המסעדות "הארד רוק קפה". בחודש אפריל הושלמה עסקת הרכישה לאחר שאיל נפט בשם מייקל סמית' הסכים לשלם 110 מיליון דולר בעבור הבית. סכום זה הציב את הבית לא רק במקום הראשון של שנת 2018, אלא במקום הראשון ברשימת עסקאות הנדל"ן היקרות בתולדות המחוז. מדובר בבית שלמעשה משתרע על פני שני בניינים באזור שכונה "חוף המיליארדרים". סך הכל ישנם שבעה חדרי שינה ותשעה חדרי שירותים הפרוסים על פני 8,000 רגל רבוע של שטח מגורים.

 

110 מיליון דולר - שיא חדש למחוז (צילום: לוס אנג'לס טיימס)

 

במרחק קצר מאוד מבית זה ניתן למצוא את הבית השני ברשימה, שנמכר בחודש פברואר בעבור 85 מיליון דולר. מי שהסכים לשלם את סכום העתק על הבית הוא דארל כץ, מיליארדר קנדי והבעלים של קבוצת ההוקי "אדמונטון אוילרס". בית זה ממוקם בהרים שמעל לחוף מליבו, דבר שמעניק נופים מרהיבים אל האוקיינוס. עבודות הבנייה של הבית הסתיימו בשנה 2012, וניתן למצוא שישה חדרי שינה בבית המרשים, שגודלו כ-9,000 רגל רבוע.

 

ביתו החדש של בעלי קבוצת ההוקי ניצב במקום השני ברשימה (צילום: סוכן הנדל"ן קרט רפפורט)

 

במקום השלישי מדורג בית בשכונת הולמבי הילס היוקרתית, הממוקמת בסמוך לאוניברסיטת UCLA. ברד גריי, בכיר באולפן הסרטים פרמאונט, שלשל לכיסו לא פחות מ-68.822 מיליון דולר בעבור הבית העצום. עם שטח מגורים של 12,800 רגל רבוע, חמישה חדרי שינה ואולם קולנוע ביתי, המיליארדר ברוס קארש כנראה לא ישתעמם בבית החדש. גשר להולכי רגל מחבר בין הבית לבין מבנה נוסף ובו בריכה מקורה וחדר כושר מלא.

 

קרוב ל-70 מיליון דולר שולמו על המתחם המפואר בשכונת הולמבי הילס (צילום: קולדוול בנקר)

 

במקום הרביעי נמצא ביתם לשעבר של דני דה ויטו ואשתו, השחקנית היהודייה רהיאה פרלמן ("חופשי על הבר"). איש העסקים האוסטרלי ג'יימס פאקר הסכים לשלם 66.25 מיליון דולר בעבור הבית בבוורלי הילס, כ-19 מיליון דולר פחות מהסכום הראשוני שביקשו בעליו. מדובר במתחם עצום בעל 29,000 רגל רבוע של שטח מגורים, לרבות הבית הראשי, שני בתי הארחה ("גסטהאוס") ומרכז בידור ענק.

 

ביתם של בני הזוג מהוליווד נמכר לאיש העסקים האוסטרלי (צילום: ג'ו ברייאנט)

 

הבית שסוגר את החמישייה הראשונה נמצא בבל אייר והוא נרכש בחודש מאי בעבור 56 מיליון דולר ע"י היזם מקס פאוולס-פזדו. הבית נמכר ע"י מוחמד חדיד, אביהן של אושיות הרשת ג'יג'י ובלה חדיד. מדובר בבית נדיר ביותר המוכר תחת הכינוי "Le Belvedere". מעבר ל-10 חדרי השינה ניתן למצוא בו גם חדר אירוח בעיצוב מרוקאי, מרתף יינות עצום עם מקום ל-10 אלף בקבוקים וחמאם טורקי.

 

"Le Belvedere" בבל אייר, היה שייך למוחמד חדיד (צילום: ג'וייס ריי)

YOU MIGHT ALSO LIKE