נושא עיניו אל ההרים
Arbib & Sons Construction Inc היא חברת בוטיק מצליחה וייחודית המתמחה בבניית נכסי נדל״ן מורכבים ומאתגרים ⋅ הבעלים, יוסי ארביב, דור שלישי בענף הבניה בלוס אנג׳לס, מנהל אותה ביד רמה עם פרויקטים בלוקיישנים בלתי שגרתיים, מכירת נכסים מרהיבים, עיצובים ויעוץ לחברות וקבלנים בשוק ⋅ כל אלו הפכו אותה לאחת השמות החמים המבוקשים בעולם הבנייה ⋅ סיפור הצלחה ישראלי אמריקאי

ענף הבניה הוא אחד הגדולים בלוס אנג׳לס. בעולם בו מחירי הנדל״ן רק הולכים ומאמירים והביקוש גדול מההיצע באופן תמידי, מקצוע הבניה נחשב לאחד הרווחיים אך גם לאחד הקשים. בניגוד לערים גדולות בארצות הברית, המטרופוליס של קליפורניה בנויה בצורה מפורזת ללא אמצעי תחבורה אמיתיים ושינוע אפקטיבי כמו בניו יורק או שיקגו. בנוסף, לוס אנג׳לס מוקפת הרים הנחשבים ליעד מבוקש למגורים אצל עשירי העיר וסלבריטאים רבים, אך הבניה שם מאתגרת וקשה בעיקר כשעליה לעמוד בתקן רעידות האדמה המחמירות של העיר. על כן, נדרשות חברות בניה למשימות מיוחדות כדי ליצור את החזון הנדלני.
אחת הבולטות שבהן היא Arbib & Sons Construction Inc בניהולו של יוסי ארביב, נצר לשושלת של 3 דורות של אנשי עסקים ובניה בישראל ולוס  אנג׳לס. החברה בראשותו של יוסי; יזם ואיש עסקים השואף למצוינות, עשתה קפיצת מדרגה אדירה כשלקחה על עצמה פרויקטים מורכבים ומאתגרים בלוקיישנים מיוחדים בעיר. ביניהם: Bel Air Crest country club המרהיב בגבעות העיר המשתרע על כ- 8,630 סקוור פוט במצוקים הגבוהים עם נוף מהפנט לים. כמו גם, פרויקט היוקרה Hollywood Hills Estate, שלושת אלפים סקוור פוט מרהיבים בגבעות הוליווד עם נוף לכל רחבי העיר ועד לים בווסט סייד, וגם פרוייקט ה- West Hollywood sunset spectacular עליו נרחיב בהמשך.

יוסי ארביב (צילום אלעד מסורי)

 

3 דורות של עסקים ובניה

יוסי ארביב, (31) נולד בלוס אנג׳לס למשפחה ישראלית שחיה ונושמת בניה. הוא גדל באתרי בניה ונחשף לסודות המקצוע. לסבו, יצחק, שריונר אמיץ שנלחם בכל מלחמות ישראל, הייתה חברת הובלה ומנופים מהגדולות בישראל. סבא רבא על שמו נקרא יוסי - היה לוחם באצ״ל, סבתו שירתה בנח״ל ואימו של יוסי הייתה קצינה בגולני.
השורשים הישראלים והציונים של המשפחה נוכחים בכל מקום באילן המשפחתי וכך גם הקשר עם ישראל. כל אלו הביאו את יוסי להירשם דווקא ללימודים במרכז הבינתחומי (IDC) בהרצליה, שם סיים בהצלחה תואר במנהל עסקים ומימון. לאחר מכן, יצא להמשך לימודים באיטליה, שם, סיפר לי, רכש מיומנויות נוספות והעמיק את הידע שלו. כמו כן, קיבל השראה מסגנונות הבניה האירופי המיוחד.


Arbib & Sons Construction Inc הפכה בהנהגתו של יוסי לחברה למשימות מיוחדות, כשאחת ממטרותיה היא לבנות נכסי נדל״ן מיוחדים באיכות הגבוהה ביותר, במקומות מאתגרים או בכאלו בהם איש אינו בנה לפניהם.


יוסי, כיצד שונה הבניה על ההרים בלוס אנג׳לס משאר האזורים?
״הבניה באזור ההררי מאוד מאתגרת ושונה מאוד מהבניה המסורתית. היא אינה מתבצעת על אדמה ישרה ולכן אנחנו צריכים להתמודד עם המון קשיים וסיבוכים. בורות, מצוקים גבוהים, ירידות חדות או זוויות בעייתיות. כל אלו דורשים לעשות שימוש במכשור מיוחד כמו מנופים ועוגנים, לבצע חורים ובורות בקרקע ומוטות ענקיים. יש גם המון בירוקרטיה והוראות בטיחות המגבילות אותך. לכן, בהמון מקרים אני צריך לחשוב מחוץ לקופסא, למצוא פתרונות ולהבין איך אני בונה את הבתים בתנאי שטח לא פשוטים. לדוגמא; אני חופר בור בתוך ההר בעומק חמישים פיט אל תוך הקרקע, ועכשיו אני צריך להבין איך אני משיג ומשנע מוט פלדה באורך חמישים פיט למתחם הבניה שלי. האמת שתמיד נמשכתי לזה, האתגרים האלו מפעילים אותי וגורמים לי לחשוב. פתירת בעיות זה דבר שאני מאוד אוהב״.


אני מבין שנדרשת הסמכה וידע רחבים כדי לעבוד בפרויקטים כאלו?
״כן. בהסמכתי אני לא רק קבלן אלא גם קבלן בטון, ומכיוון שגדלתי בתחום הבניה צברתי המון ניסיון וידע רחב. עם הזמן התחלתי להתגלגל לפרויקטים גדולים של בטון ובניה עם יציקה באוויר. אנחנו עושים עבודות עפר, יסודות של קירות ומתמחים בבניית השלד של הבית באופן יסודי ביותר וגם החסכוני ביותר מבחינת עלות. בנוסף, אנחנו בונים בתים משפחתיים גדולים ומוכרים אותם, עושים פליפים ושיפוץ של בתים ישנים ומסייעים בייעוץ ומכירה של נכסים אחרים״.

פרוייקט המגורים המרהיב בגבעות הוליווד 

יוסי וחברת הבוטיק שלו הפכו לשם דבר בזכות האיכות הגבוהה של עבודתם, הידע העשיר ושירות לקוחות מצוין. המטרה שלהם היא אינה לסגור כמה שיותר פרוייקטים, אלא להתמקד בבניה ברמה הגבוהה ביותר, בחווית הלקוח הכוללת טיפול בכל תהליך האישורים והפרמיטים, עיצוב הבתים והכל תוך כדי עמידה בזמנים במחיר תחרותי.


פרויקט בניה שאתה גאה בו במיוחד?

״קשה לבחור פרוייקט אחד. אבל ה- Sunset spetaciler באמת קרוב לליבי. עבדתי עליו עם הארכיטקט המפורסם Tom Wiscombe, זו הייתה חוויה מיוחדת לשתף פעולה עם דמות כה מוערכת בעולם הבניה. מדובר במגדל גבוה של 80 פיט בלוקיישן מרכזי על סנסט בולווארד, עשוי פלדה, עליו מורכבים עליו 2 מסכים דיגיטליים ענקיים שמייצרים ומקרינים פרסום 24 שעות ביממה. בתוכו יש מתחם עם תחנת טעינה מהיר של טסלה. עבדתי על הפרויקט הזה במשך שנתיים כמעט במהלך תקופת מגפת הקורונה. ההצלחה שלו היא יוצאת דופן- מסכי הפרסום שלו מייצרים הכנסות גבוהות״.


יוסי קיבל את פרויקט הבניה של Sunset spectacular לאחר שעיריית ווסט הוליווד עשתה חיפוש קפדני כדי למצוא קבלן מומחה בבניה לא שגרתית, זאת מפני שפרויקט בסגנון כזה פשוט לא נבנה מעולם. מגדל הפרסום שכאמור מתנשא לגובה של 80 פיט מורכב מיותר מ- 100 משטחי פלדה אל חלד במשקל עצום של 30 אלף פאונד כל אחד, המחוברים על ידי ריתוך והברגות מיוחדות. כל חלק הוא קאסטום מייד בעל גודל ספציפי וזווית מיוחדת וכולם מתחברים יחדיו כמו פאזל מסובך. יוסי והצוות שלו היו צריכים לתכנן כיצד לשלוח את החלקים הללו בזמנים הנכונים כי כל חלק נכנס בצורה אחרת ונשען על הבניה של המרכיב הקודם לו.
יוסי: ״הבניה של Sunset spectacular הייתה מאוד מסובכת: יסודות הפרויקט ישבו על 14 בורות וכל אחד מהם כאמור בעומק 50 פוט אבל תוך כדי חפירה של 25 פיט התגלו מים בתוך האדמה. המשמעות היא שהיינו צריכים לקדוח עוד 25 פיט אל תוך המים! נזקקנו לכלי עבודה מיוחדים, ציוד מתוחכם וצוות שיודע איך להתמודד עם קדיחת בור באדמה רטובה תוך כדי התמודדות עם מים. הקידוח והחפירה נמשכו שלושה ימים. תוך כדי הייתי צריך לארגן ולנהל את כל הצוותים ולהזמין נציגים של העיריה למקום כדי לוודא שאנחנו מבצעים את העבודה בדיוק כמו בתוכנית של המהנדסים שעבדו על הכנת התוכנית לפרויקט הזה למעלה מחמש שנים. זה פרויקט מאוד מיוחד עבורי, למעשה הוא היה המבנה הראשון על השטח הזה. מעולם לא היה שם קו מים, גז או אפילו חשמל. היינו צריכים לתכנן עם העיריה איך לבנות את המבנה שם ולקבל אישורים כדי להריץ לשם קו ביוב וחשמל כדי שבכלל נוכל להתחיל בתהליך הבניה. בנינו את המבנה מאפס והיו לנו אתגרים רבים כמו: קייסונים, קירות תומכים, עמודי ברזל מאוד גדולים וכל האתגרים של לבנות בהרים.
אתגר נוסף היה שהיינו צריכים לבנות את המבנה עם קירות זכוכית ענקיים מכיוון שהלקוח רצה את האפשרות להביט בנוף של הוליווד מכל כיוון אפשרי. חוץ מהעבודה על הבית לקחתי על עצמי את כל נושא הניהול ואת האישורים בעירייה. הגשתי את כל הניירת כדי לקבל פרמיטים וגם את נושא העבודה מול הבנקים. טיפלנו בכל והענקנו ללקוחות שלנו שקט נפשי״.

Sunset Spectacular, פרוייקט הבניה של יוסי ארביב בהוליוד 

 

בנוסף לבתי היוקרה הענקיים בהרים Arbib & Sons Construction Inc אחראים על בניית פרויקטים מסחריים של חברות ומותגים שונים. אחת מהן היא רשת חדרי הכושר Bünda בקליפורניה. יוסי והצוות שלו בנו את מכון הכושר המפואר באנסינו בגודל 3500 סקוור פוט; המתחם הייחודי יאכלס מאות מבקרים בכל יום.
יוסי: ״אני שמח להיות חלק מבניית הלוקיישנים של Bünda, אני מאוד אוהב לעבוד עם פרנצ'ייז ולבנות את לוקיישנים המסחרים שלהם. אחת המטרות שלי היא לבצע עבודה עם עמידה מצויינת בזמנים ולהציע מחירים אטרקטיביים תוך כדי הבאת המוצר והתוצאה האיכותית ביותר״. כבר במהלך שיחתנו ניתן היה לזהות שיוסי בעל ידע רב. בנוסף להיותו קבלן בניה עם רישיון B, הוא אוחז גם ברישיון C8 של קבלן בטון, המסמיך אותו לכל סוגי עבודות הבניה. הוא עובד כקבלן משנה אצל קבלנים ויזמים אחרים ומבצע עבורם עבודות שלד כולל עבודות עפר ובטון. יוסי:״החברה שלנו לא מתפזרת על 10 פרויקטים בשבוע אלא 10 פרויקטים בשנה. מי ששוכר את שירותנו יודע שהוא מקבל אותי נוכח השטח ומוכן לנהל ולהריץ את הפרויקט הזה בצורה הטובה ביותר״.

אחת המטרות של יוסי וחברת הבניה שלו היא להיות המקום בו תוכלו לקבל פתרון לכל אתגר בניה, כזה שמאגד את הידע והיכולת לייעץ לחברות ולקבלנים: ״כשמהנדס משרטט בית בהרים הוא משרטט תוכנית כדי שהבית יהיה חזק ויציב הוא לא חושב כיצד לבצע אותן. יש הרבה תוכניות יקרות של מהנדסים שבפועל לא ניתן לבצע אותם מסיבות שונות. לכן, נדרש להביא יועץ בניה שמבין את תהליך הבניה בשטח, במיקום ספציפי ובתקציב מסויים. לפני שלקוחות מגיעים עם תוכניות לעיריה אני מבצע Value engineering כלומר, יושב עם המהנדס שלהם כדי להבין איך הוא משרטט אותם, לבדוק את השטח ולראות האם זה בר ביצוע. כחלק מעבודתי אני מתפקד כקבלן, קבלן משנה, קבלן לעבודות עפר ובטונים. אין לי צורך לקחת עוד אנשי מקצוע וקבלני משנה, חשמלאי או פלמר - החברה שלנו יודעת לעשות הכל והדבר בא לידי ביטוי במחיר טוב יותר ללקוח. אני נותן את הלב והנשמה שלי לכל פרויקט מפני שלמדתי שזה מה שנדרש כדי להביא את המוצר האיכותי ביותר. אם הלקוחות שלך לא מרוצים מהשירות והמוצר שהם מקבלים אז אין שום סיבה לעשות את מה שאתה עושה. אני חייב להיות גאה בכל העבודות שלי״. הייחודיות של Arbib & Son’s באה לידי ביטוי בזכות הניסיון רב השנים בעולם הבניה. יוסי: ״אנחנו מבצעים פרוייקטים שאיש לא עשה לפנינו. בנוסף, במהלך עבודת הבניה תמיד נוסיף אקסטרה, נייעץ ונכוון- הלקוחות שלנו יודעים שהם בידיים טובות. יש לנו את הכלים, הידע והניסיון לעמוד בהצלחה בכל משימה״.

מה החלום שלך?

״להמשיך ולפתח את Arbib & Sons construction כחברת בוטיק נדל״ן שמצטיינת בבניית נכסים מיוחדים בשטחים ומקומות יוצאי דופן עם פרויקטים שלא נעשו כאן בעבר ושיהפכו לאייקונים. אני רוצה להביא גאווה לקהילה הישראלית והיהודית ולהראות שבעזרת עבודה קשה, התמדה ואמונה ניתן להשיג כל מטרה בחיים״.

 

לפרטים נוספים בקרו באתר

YOU MIGHT ALSO LIKE