קנס של כ-600 אלף דולר על חברה מצ'אטסוורת' בעקבות הלנת שכר
הרשויות בקליפורניה החליטו להטיס את הקנס העצום על החברה, שלא שילמה ל-62 עובדים בשני פרויקטים שונים. בהתאם לחוק חדש שנכנס לתוקף אשתקד, גם הקבלן הראשי היה אחראי מבחינה משפטית ונדרש לשלם חלק מהקנס

המחלקה ליחסי עבודה בקליפורניה הודיעה השבוע כי תטיל קנס כספי בגובה 597,933 דולר כנגד חברת Universal Sturctural Building Corporation מצ'אטסוורת', שכונה בצפון-מערב מחוז לוס אנג'לס, לאחר שהתגלה כי החברה לא שילמה שכר לעשרות מעובדיה.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

על פי החשד, החברה הלינה את שכרם של 62 עובדים שעבדו בשני פרויקטים גדולים: אחד בלוס אנג'לס והשני במחוז ונטורה. חשוב לציין שהחברה שימשה כקבלן משנה בשני הפרויקטים, אך המחלקה ליחסי עבודה קבעה ששתי החברות (יוניברסל והקבלן הראשי, חברת JH McCormick Inc) אחראיות לתשלום הקנס.

חישוב הקנס התבצע כך: החברה חייבת 62,207 דולר בשכר שלא שולם, 64,131 דולר כפיצוי, 4,900 דולר נוספים כשר של שעות נוספות, 15,590 דולר קנס על הפרות שכר, 330,345 דולר קנס עם ריבית, ו-120,400 דולר כקנס עירוני (לרבות 15 אלף דולר על הגדרת עובד בצורה לא תקינה).

זוהי אחת הדוגמאות הבולטות ביותר לחוק החדש שנכנס לתוקף בראשית שנת 2018 ולפיו קבלן ראשי אחראי מבחינה חוקית למעשים של קבלני המשנה, לרבות בתחום תשלום השכר. במסגרת החוק, לקבלנים ראשים הזכות לבחון את כל ההתנהלות של חברות המשמשות כקבלן משנה, אך לא ברור אם הדבר התבצע במקרה הנ"ל.

מדינות נוספות החליטו לפעול באופן דומה ולהציב את הקבלן הראשי כאחראי לקבלן המשנה. באורוגון, למשל, הקבלן הראשי אחראי למעשים של קבלן המשנה אך ורק אם העסקים ביניהם טרם הסתיימו (כלומר, אם קבלן המשנה קיבל את התשלום המלא או לא). מדינות נוספות, ביניהן מרילנד ואילנוי, נמצאות בשלבים שונים בתהליך חקיקה דומה.

YOU MIGHT ALSO LIKE