לוס אנג'לס: בקרוב- פרויקט הרחבת כביש 405. בחלק מהנתיבים תגבה אגרת נסיעה
העבודות שתסיימנה ב-2023, ועלותן קרוב ל-2 מיליארד דולר, כוללות את מקטע הדרך באורך 16 מייל בין הכביש המהיר 73 בקוסטה מסה והכביש המהיר 605 ליד רוסמור

לאחר שנים רבות של מחלוקות ודיונים, פרויקט הענק של הרחבת הכביש המהיר 405 במחוז אורנז' יוצא לדרך, בעלות של 1.9 מיליארד דולר. הפרויקט ישפיע על מקטע דרך ב-405 באורך 16 מייל, בין הכביש המהיר 73 בקוסטה מסה והכביש המהיר 605 ליד רוסמור. הפרויקט אמור להסתיים  ב-2023.

 

 

הפרויקט כולל נתיב נסיעה רגיל ונתיב בתשלום, בשני הכיוונים. הנתיב הקיים כיום לכל כיוון יהפוך לנתיב שני בתשלום. הנתיבים המהירים יופעלו כמו אלה בכביש המהיר 91. ב-2015 רשות התחבורה של מחוז אורנז' העריכה, שהתשלום עבור הנסיעה בכבישי האגרה, תעלה מ-2.13 דולר ל-9.99 דולר תלוי בשעה ביממה, ביום בשבוע ובכיוון הנסיעה. דובר הרשות יואל זלוטניק אמר ביום שישי, שהמחירים יותאמו לכשייפתחו הנתיבים המהירים ב-2023. במסגרת הפרויקט המתוכנן יורחבו, או יוחלפו כ-20 גשרים ואלמנטים תחבורתים נוספים.

מומחים המכנים את הפרויקט  הזה כפרויקט הבנייה הגדול ביותר בקליפורניה, אומרים שהתכנון ארך כ-15 שנה. אלא שנידרש לעדכנו מעת לעת, לאור השינויים בתחבורה ובצרכים הגדלים של המשתמשים בדרך 405.  בטקס חגיגי בשבוע שעבר, אמרה הרפובליקנית דנהרוהארבאצ'ר (רפובליקנית מקוסטה מסה), שהפרויקט מייצג "בדיוק מה שהיא אמריקה." אשת הקונגרס שיבחה את השילוב בין ההשקעות המשותפות - מקומיות וארציות בפרויקט. "זו תוצאה של עבודת צוות מורכבת." אמר הרפובליקני אלאן לוונטאל (דמוקרטי מלונג ביץ'). "הכל מסתכלים, ברמה הארצית ובזו המקומית, בתקווה רבה על הפרויקט הזה."

לפני הטקסים ביום שישי האחרון, עבר הפרויקט טלטלות רבות, מחלוקות והתנגדויות. תושבים ואנשי ציבור מקומיים בתוואי הכביש המהיר 405 - כולל קוסטה מסה, האנטינגטון ביץ' ופאונטיין ואלי - התנגדו לרעיון כביש האגרה. היו ישיבות אין ספור ואף הוגשו שתי תביעות בנדון. המתנגדים כינו את הנתיבים בתשלום: "נתיב הלקסוס", בהתכוונם לכך, שנתיב זה ישמש רק את העשירים. המתנגדים טענו, שמדובר במערכת מיסוי כפולה, או נוספת על הקיימת, משום שתושבי מחוז אורנז' כבר אישרו העלאה של מס מכירה בשעור של חצי סנט (Measure M2) ב-2006, לטובת פרויקטים של שיפור התחבורה.

למרות ההתנגדויות מצד אישי ציבור מקומיים ורשות התחברה של מחוז אורנז', הודיעה רשות התחבורה של קליפורניה ב-2014, כי היא תתקדם עם הפרויקט ביחד עם האופציה של נתיבי אגרה, בשנה שלאחר מכן. אז הסכימה רשות התחבורה של מחוז אורנז' לתכנית. דובר הרשות המקומית, אריק קארפנטר, אמר ביום שישי, כי הפרויקט עשוי להתחיל באביב הקרוב, כשיתחיל קירצוף הכביש ויועמדו מעקי טון. הבניה עצמה, זיפות הכבישים והריסת הגשרים יתחילו בשלב מאוחר יותר, ככל הניראה בקיץ הקרוב.

 

 

YOU MIGHT ALSO LIKE