בשוק הנדל"ן נושמים לרווחה: נתוני המכירות זינקו בחודש אוגוסט
דו"ח של האיגוד הלאומי לסוכני נדל"ן מצביע על עלייה של יותר מעשרה אחוזים במכירות הבתים, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. הזמן הממוצע שבו בית 'נמצא בשוק' ירד מ-31 ימים ל-22 ימים

נתוני המכירות של בתים קיימים (כלומר, לא בתים חדשים) עלו במהלך חודש אוגוסט ב-2.4%, סימן נוסף ששוק הנדל"ן ממשיך להתקדם בתהליך ההתאוששות ממשבר הקורונה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי דו"ח שפורסם היום (שלישי) ע"י האיגוד הלאומי לסוכני נדל"ן, כשישה מיליון בתים נמכרו במהלך חודש אוגוסט (מתואם עונתית). מעבר לעלייה של 2.4% לעומת חודש יולי, מדובר בעלייה של 10.5% בהשוואה לנתוני חודש אוגוסט 2019. מעבר לכך, זהו החודש השלישי ברציפות שבו נרשם זינוק במכירות, ולמעשה מדובר בשיא של 14 שנה.

מחירי הבתים ממשיכים לעלות אף הם, והמחיר החציוני של בתים שנמכרו בחודש אוגוסט עומד על כ-315 אלף דולר (ברמה הלאומית).

מומחים מסבירים שההיצע הנמוך בבתים שמוצעים למכירה מוביל לכך שרוכשים פוטנציאליים מתלבטים פחות, ובמקום הם ממהרים לרכוש את הנכס לפני שייחטף ע"י רוכש אחר. ראייה לכך ניתנה בתקופה הממוצעת שבה בית מוצע למכירה, שירד מ-31 ימים (בממוצע) בחודש אוגוסט 2019 ל-22 בחודש שעבר.

מבחינת החלוקה הגיאוגרפית, נתוני המכירות זינקו בעיקר בצפון-מזרח ארה"ב (13.8%), וזאת לעומת עלייה מזערית של 0.8% במדינות החוף המערבי.

YOU MIGHT ALSO LIKE