קבלני בנייה בלוס אנג'לס? מוטב שתכירו את החוקים החדשים הללו
שנת 2019 הגיעה ועמה עשרות חוקים חדשים בתחומים רבים, ביניהם תעשיית הקונסטרקשן. בין החוקים החדשים: שינוי בחוק ההתיישנות של עבירות הנוגעות ל-Workers' Comp. גם קוד הבנייה שונה

מתוך 2,637 הצעות החוק שהועלו לדיון בבניין הקפיטול בסקרמנטו, 1,016 מתוכם עברו את תהליך האישור ומושל קליפורניה לשעבר, ג'רי בראון חתם עליהם. מתוכם, עשרות חוקים מתייחסים לתעשיית הבנייה ומוטב שכל מי שעוסק בתחום יכיר אותם.

 

פרויקט בנייה באל סגונדו, עיר הסמוכה לנמל התעופה LAX (צילום: Shutterstock)

 

קוד הבנייה

חוק הסנאט מס' 721 (SB 721) מחייב בדיקה יסודית של אדריכל, מהנדס או קבלן בעלי רישיונות A, B, או C-5 בכל בנייה חיצונית, לרבות מפרסות, דקים, פטיו, גרם מדרגות וכניסה מוגבהת בבניינים בעלי שלוש יחידות דיור או יותר עד ה-1 בינואר 2025 ועד ה-1 בינואר בכל שש שנים שיחלפו. אם נמצא ליקוי שעלול לסכן את דיירי הבית, התיקון חייב להתבצע באופן מיידי. ליקויים שאינם מהווים סכנה מיידית ושאינם מונעים את כניסתם ויציאתם של דיירי הבית יתוקנו בתוך 180 יום לכל היותר.

 

רישיונות

חוק בית הנבחרים מס' 2138 (AB 2138) ייכנס לתוקף ב-1 ביולי 2020, ועל פיו לא ניתן לסרב להנפיק רישיונות לעבריין מורשע, וזאת בתנאי שיש ברשותו תעודת שיקום. עם זאת, החוק החדש כן מאפשר שלא להנפיק רישיונות לעבריין שהורשע ב-7 השנים האחרונות בעבירות הקשורות באופן ישיר לבקשת הרישיון. כלומר, עבריין שהורשע במעשי מרמה בקבלנות ייאלץ להמתין שבע שנים עד שיוכל להגיש בקשה לקבלת רישיון לעסוק בבנייה.

חוק בית הנבחרים מס' 2371 (AB 2371) מחייב את ה-CSLB להתייעץ עם שני ארגונים, מחלקת משאבי המים ואגודת קבלני הגינון של קליפורניה (California Landscape Contractor's Association) לפי עדכון או שינוי כלשהו במבחני ההסמכה לקבלן גינון.

חוק בית הנבחרים מס' 3126 (AB 3126) נועד להעניש את בעלי החברות שאינם מחזיקים בקרן פיצוי לעובדים פצועים (Workers' Compensation). עד כה, חוק ההתיישנות לגבי עבירה זו עמד על שנה בלבד, אולם AB 3126 יגדילו לשנתיים.

חוק הסנאט מס' 1042 (SB 1042) מאפשר לקבלני בנייה שאינם מחזיקים ברישיונות של ה-CSLB לערער על דוחות של הארגון בשני אופנים: בקשה לקיום דיון בתוך 15 ימים מהגשת הדוח, או לחילופין בקשה לקיום דיון לא רשמי בתוך 15 ימים מהגשת הדוח.

חוק הסנאט מס' 1465 (SB 1465) מחייב קבלנים ומבטחים (חברות הביטוח) לדווח ל-CSLB בנוגע להסדרים סופיים, לרבות פסקי דין, הסכמי פשרה ובוררות, וזאת במידע והסכום עולה על מיליון דולר.

 

 

 

YOU MIGHT ALSO LIKE