התקנת פאנלים סולאריים תייקר את עלות בניית בית ב-10 אלף דולר
בענף הבנייה של קליפורניה מתכוננים לקראת החלת החוק בשנה הבאה, אך בו בזמן מביעים חשש: "התקנה רק תחמיר את הבעיה העמוקה שיש בהתחלות הבנייה במדינה", טענה הכלכלנית הראשית של אתר נדל"ן מוביל

כפי שדיווחנו כבר בחודש נובמבר האחרון, קליפורניה תהפוך למדינה הראשונה בארה"ב המחייבת התקנת פאנלים סולאריים בעת בניית בתים חדשים, והשבוע נחשפו ההשלכות הכלכליות של המהלך.

 

פאנלים סולאריים על גג בית (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, החל משנת 2020 החוק במדינה יחייב להתקין את הפאנלים גם אם בעל הבית לא מעוניין בכך. חשוב להבהיר כי החוק מחייב את מימון הפרויקט ע"י גורמים פרטיים, כלומר אין סבסוד ממשלתי. על פי מידע שנמסר מוועידת האנגרגיה של קליפורניה (CEC), החוק החדש צפוי לייקר את תהליך בניית הבית ב-10,000 דולר.

עוד מסרה הוועידה כי התוספת הסולארית צפויה לייקר את המשכנתא של הבית ב-40 דולר באופן ממוצע, אך בו בזמן היא אמורה להביא לחיסכון של כ-80 דולר בחודש (באופן ממוצע) בהוצאות על קירור, חימום ותאורה. ולמרות שמדובר בבשורה חיובית, מחירי הבתים בקליפורניה גם ככה נמצאים בראש הדירוג, בייחוד בערים כגון סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, סן דייגו וסן חוזה.

 

בניית בית מדרום לסקרמנטו - הפאנלים הסולארים ייקרו את התהליך ב-10 אלף דולר (צילום: Shutterstock)

 

דניאל הייל, הכלכלנית הראשית של אתר הנדל"ן Realtor.com, אמרה הבוקר שהיא סבורה שהתקנה החדשה עלולה לפגוע בשוק הנדל"ן שגם ככה נמצא בדעיכה. "לפעמים, תוספת של 10,000 דולר בבניית בית היא ההבדל בין ביצוע העסקה לבין ויתור עליה. מי שיפגעו מן המהלך הם הרוכשים הפוטנציאלים הפחות אמידים. גם ככה יש פגיעה עמוקה בהתחלות הבנייה, ולדעתי התקנה רק תחמיר את הבעיה", היא אמרה.

חרף העובדה שהחוק ייכנס לתוקף רק בשנה הבאה, 8 מתוך 10 הערים המובילות בתחום הפאנלים הסולארים נמצאות בקליפורניה. על פי Realtor.com, ב-6% מכלל הבתים בסן חוזה התקינו פאנלים סולארים, הכמות הגדולה ביותר בארה"ב. אחריה ברשימה ניצבות סלינס (קליפורניה) עם 4.8% וסן דייגו ניצבת במקום הרביעי עם 3.3%. פיניקס ופרסקוט, שתי ערים באריזונה, הן הערים היחידות ברשימה שאינן בקליפורניה.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE