עיר לעשירים בלבד? נדרש שכר של כ-127 אלף דולר בשנה כדי לרכוש בית בלוס אנג'לס
ממצאי הדו"ח שפורסם השבוע מעידים על כך שישנו שיפור קל (בשנה שעברה 22% מהתושבים היו מסוגלים לעמוד בהוצאה זו, השנה כ-25%), ועדיין מדובר בפער עצום לעומת סן פרנסיסקו, שם נדרשת משכורת שנתית בגובה 310 אלף דולר ע"מ לרכוש בית

תושבי לוס אנג'לס בוודאי כבר מכירים בעובדה כי מחירי הנדל"ן בעירם הולכים ומזנקים, ודו"ח חדש שפורסם השבוע מאשש את החששות: נדרש שכר עתק כדי לרכוש נכס במחוז.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

על פי איגוד סוכני הנדל"ן של קליפורניה (California Association of Realtors), שכר שנתי בגובה 127,200 דולר נדרש כדי לעמוד בתשלומים של משכנתא עבור נכס שנמכר במחיר החציוני במחוז, 649,570 דולר. בסכומים הללו, המשכנתא החודשית מוערכת ב-3,180 דולר.

משמעות הדבר היא שרק 25% מתושבי המחוז יהיו מסוגלים לרכוש בית בתנאים הללו. למרבה הפלא, דווקא מדובר בשיפור קטן לעומת השנה שעברה, אז העריכו באיגוד כי רק 22% מתושבי המחוז יהיו מסוגלים לעמוד בהוצאה.

הנתונים של מחוז לוס אנג'לס משקפים את המגמה שמתרחשת בכל קליפורניה. סן פרנסיסקו עדיין ניצבת בראש הדירוג, שכן מחירו החציוני של בית בעיר עומד על 1.58 מיליון דולר, סכום המצריך הכנסה שנתית של 309,600 דולר כדי לעמוד בתשלומים.

YOU MIGHT ALSO LIKE