מגמה מדאיגה: בעלי נכסים מסחריים רבים תובעים את השוכרים שלהם, רשתות ענק אמריקאיות, על סכומי עתק בבית משפט
חברת הפיתוח נדל"ן, גות'הם, נתבעת עבור 200,000 דולר שכר שלא שילמה, בין המסתבכות: חברות האופנה הידועה H&M, פולו ועוד רבות וטובות ששוכרות בטיימס סקוור ומיקומי נדלן מרכזיים אחרים ברחבי ארה"ב

חברת הנדל"ן, גותהם, נתבעת על מאות אלפי דולרים של שכר דירה שלא שולם.

שותף של סמקו נכסים, שבבעלותו הבניין המרשים של 85 הקומות 432 פארק אווניו בניו יורק, שבו גותהם שכרה שטח משרדים מאז 2015, הגיש תביעה בבית המשפט העליון של מדינת ניו יורק בטענה שגותהם חייבת לו 200 אלף דולר, בסך כל בשכירות שלא שולמה, ו- 41 אלף דולר מאז שמגפת נגיף הקורונה השתלטה על ניו יורק באפריל.

 

הנתבעת שממוקמת בהראלד סקוור- לכאורה חייבת 4 מיליון דולר בשכירות שלא שולמה

 

גותהם טוענת כי הייתה לה זכויות בחוזה השכירות לעכב את תשלום השכירות על הנכס. היו "ליקויים ותקריות רבים" עם שטח המשרדים שהושכרו לה והיא תמנע את התשלום שכירות עד לרגע שנושאים אלה יטופלו, אמר מנהל התפעול הראשי של גות'הם, פיל לאבוי, בהצהרה.

סמקו מבקש מבית המשפט לאלץ את גות'הם לשלם את שכר הדירה ושכר הטרחה שלא שולמו.

בעלי נכסים לוקחים את הדיירים שלהם - בעיקר קמעונאים שנפגעו קשות מהמגפה - לבית המשפט כדי לקבל תשלום שכירויות בחצי השנה האחרונה.

וורנאדו, הגישה תביעות נגד דיירים קמעונאיים טיימס סקוור כגון: התאגדות יו.אס פולו באוגוסט עבור 1.1 מיליון דולר ופלנט הוליווד עבור 5.5 מיליון דולר בחודש שעבר. ג'מב נדל"ן, תבעה את H&M השוכרת ממנה נכס בהראלד סקוור בחודש יוני, בטענה שהקמעונאית חייבת להם 4 מיליון דולר.

 

טיימס סקוור ידעה זמנים טובים יותר, בתמונה מזהים בין ענקיות האופנה את יו.אס פולו מימין לפוראבר 21

 

השוכרים גם הם כבר מנסים את מזלם בבית המשפט, ברור מאליו שהמגיפה דחפה דיירים קמעונאיים רבים למצוקה כלכלית: ברבי המדינה, רבים כבר הגישו תביעות  בניסיון לצאת מהסכם החכירה של הנכס שלהם מוקדם.  

גותהם היא לא חברת הנדל"ן היחידה שנתבעה על שכר דירה לא משולם במנהטן השנה. קבוצת פרמאונט תבעה את הדייר דאגלס אלימן על סך 273 אלף דולר בשכר דירה בשדרה החמישית 712 ביוני.

דיווחנו על ניצני המגמה בסדרת כתבות בשבועות האחרונים וההתפתחויות האחרונות אכן מעוררות דאגה, כשברקע, סיבה לאופטימיות זהירה: הכרזת חברת פייזר על צפי של חיסון משוערך לינואר הקרוב. התקווה היא שהחיסון ירים את השוק הקורס.

 
 
YOU MIGHT ALSO LIKE