מבצע סמוי נוסף של ה-CSLB הביא למעצרם של 22 קבלני בנייה במחוז ונטורה
שיתוף פעולה בין משרד התובע של מחוז ונטורה, המשטרה בסימי ואלי וה-CSLB הוביל ללכידתם של 22 קבלני בנייה שפעלו בניגוד לחוק. אחד מהם אף הואשם בכך שעשה שימוש ברישיון של אדם אחר למרות שפג תוקפו לפני כתשע שנים. כלל העצורים שוחררו וישובו לביהמ"ש בקרוב

כשבוע לאחר שנודע על מבצע רחב היקף של ה-CSLB בצפון קליפורניה, השבוע חשף הארגון שמנפיק רישיונות והיתרים לתעשיית הבנייה בקליפורניה כי ניהל מבצע דומה בשלהי חודש פברואר בעיר סימי ואלי שבמחוז ונטורה.

 

המבצע שנערך בסימי ואלי בחודש שעבר (צילום: CSLB)

 

מדובר בשיתוף פעולה שנוצר בין חוקרי ה-CSLB וגורמים במחוז, לרבות משטרת סימי ואלי ומשרד התובע המחוזי. במסגרת שיתוף פעולה זה, שני חוקרים התמקמו בבית בסימי ואלי במסווה של זוג נשוי חדש אשר מבקשים לבצע מספר תיקונים ושדרוגים לביתם. מטרת המבצע הייתה ללכוד קבלני בנייה אשר פועלים בניגוד לחוק וללא רישיונות.

הצעת המחיר הגבוהה שניתנה במהלך המבצע הייתה 25 אלף דולר בעבור התקנת דשא סינטטי בחצר האחורית של הבית. החוק בקליפורניה מתיר לקבלן הפועל ללא רישיון לבצע עבודות שאינן עולות על 500 דולר, סכום הכולל את חומרי הגלם ואת העבודה עצמה. הצעות נוספות הגבוהות מהמותר בחוק התקבלו, לרבות 7,000 דולר על עבודות צביעה, 6,500 בעבור עבודות גינון ו-5,500 דולר על הנחת בטון.

כל 22 הקבלנים שנעצרו במהלך המבצע סיפקו הצעות מחיר הגבוהות מ-500 דולר, ועל כן הם יועמדו לדין. בנוסף, קבלן אחד מתוך ה-22 צפוי להישלח למאסר ממושך בשל העובדה שהוא עשה שימוש במספר רישיון ששייך לאדם אחר ופג תוקף בשנת 2010. עבירה זו צפויה לגרור אישום נוסף של הונאה.

"בעלי הבתים צריכים לחפש את מספר הרישיון של הקבלן באתר של ה-CSLB", אמר דיויד פוגט, בכיר בארגון. לינק למנוע החיפוש ניתן למצוא כאן. ארבעה קבלנים הואשמו בסעיף נוסף בגין העובדה שלא החזיקו בביטוח הנדרש למקרה שאחד העובדים ייפצע באתר העבודה (Workers's Compensation). החוק בקליפורניה מחייב קבלנים להחזיק בביטוח זה, וקבלנים העוסקים בתיקון גגות חייבים להחזיק בביטוח זה גם אם אין ברשותם עובדים.

חמישה קבלנים יואשמו בדרישה מוגזמת לפיקדון לאחר שביקשו לקבל סכום העולה על 10% מסך העבודה או 1,000 דולר (הסכום הנמוך מבין השניים). החשודים שוחררו ממעצר וישובו לביהמ"ש בעוד כחודשיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE