25 עצורים בתום מבצע סמוי של ה-CSLB
מבצע נוסף, הפעם בצפון קליפורניה, התקיים במטרה ללכוד קבלני בנייה הפועלים ללא היתרים ורישיונות. שני סוכנים סמויים התחזו לבעלי בית והזמינו עשרות קבלנים. כל 24 הקבלנים שהגיעו לבית נעצרו מכיוון שעברו על לפחות סעיף אחד בחוק. כלל החשודים יגיעו לביהמ"ש לקראת סוף חודש אפריל

השבוע נערך מבצע סמוי נוסף של ה-CSLB, ארגון שמנפיק רישיונות והיתרים לתעשיית הבנייה בקליפורניה, והפעם התרכזו הסוכנים הסמויים באזור המזרחי של מפרץ סן פרנסיסקו ופעלו בעיר לאפייט (Lafayette).

 

המבצע הסמוי כפי שתועד ע"י ה-CSLB (צילום: CSLB)

 

המבצע נערך בשיתוף פעולה עם משטרת לאפייט, והסוכנים התמקמו בבית ריק ויצרו קשר עם קרוב ל-100 קבלני בנייה השודים שפועלים בניגוד לחוק. את השמות והטלפונים של אותם קבלנים הם מצאו בעזרת מחקר קצר באינטרנט, כמו גם בעזרת מודעות שנתלו בחנויות כגון "הום דיפו" ומודעות שהונחו על מכוניות בחניונים.

מתוך כלל הקבלנים שהתבקשו להגיע ע"מ "לתת הצעת מחיר", 24 הגיעו והגישו הצעות מחיר על שלל שירותים, לרבות צביעה פנימית, עבודות גינון, הנחת בטון והחלפת צנרת. המבצע נערך במשך יומיים, והצעת המחיר הגבוהה שהתקבלה הייתה בעבור שירותי גינון. הצעה זו תומחרה ב-11,700 דולר כאשר "בעלי הבתים" התבקשו לשלם 3,900 דולר כמקדמה.

כל 24 החשודים שהגישו הצעות מחיר נעצרו, שכן החוק בקליפורניה מתיר לקבלנים הפועלים ללא רישיונות לבצע עבודות של עד 500 דולר, כולל חומרי הגלם והעבודה עצמה. העונש על עבירה זו עומד על עד שישה חודשי מאסר בפועל וקנס כספי של עד 5,000 דולר. מי שעובר על חוק זה בפעם השנייה נידון ל-90 יום במעצר, לכל הפחות.

21 מתוך 24 הקבלנים הואשמו בסעיף נוסף בעקבות העובדה שלא ציינו במודעה שהם אינם רשאים, לפחות מבחינה חוקית, לבצע עבודות במדינה. בנוסף, 8 מתוכם הואשמו בסעיף של תשלום מקדים גבוה מהמותר, וזאת מכיוון שביקשו לקבל יותר מ-10% מערך העבודה, או 1,000 דולר. החוק במדינה מורה על כך שקבלן חייב לקבל את הסכום הנמוך מבין השניים.

מעבר לכך, קבלן אחד אף הואשם בסעיף חומר של אי-אחזקת ביטוח המכס את עובדיו במקרה והם יפגעו באתר העבודה (Workers' Comp), עבירה שצפויה לגרור עונש כבד ביותר. כלל החשודים ישובו לבית המשפט לקראת סוף חודש אפריל, ונאסר עליהם לעסוק בבנייה עד תום ההליכים נגדם.

YOU MIGHT ALSO LIKE