בעיצומו של משבר העובדים בתעשייה הבנייה, הוגשה הצעת חוק שתעניק לפועלים אשרות עבודה זמניות
חבר קונגרס מפנסילבניה העלה את שתי הצעות החוק לדיון, במסגרתן ויזת עבודה זמנית תוענק לעובדים מיומנים. ההצעות זוכות לתמיכה של איגוד הקבלנים, שטוען שמדובר בפתרון יעיל: "יובילו לצמיחה כלכלית ברמה הלאומית, אך גם למיגור תופעת העובדים הלא-חוקיים"

כבר חודשים ארוכים שחברות הבנייה בכל רחבי ארצות הברית מתלוננות על מחסור עצום בכוח עבודה מיומן ומקצועי, אך מעט מאוד נעשה על מנת למצוא פתרון יצירתי לבעיה זו. בשבוע שעבר הוגשו שתי הצעות חוק בקונגרס שעשויות לקדם את הפתרון הנדרש לסוגייה.

 

אילוסטרציה (רויטרס)

 

הצעת החוק הראשונה, שזכתה לשם "Workforce for an Expanding Economy Act", תאפשר למעסיקים להפניק ויזות עבודה זמניות לעובדים זרים. אותם עובדים ייאלצו לעבור בחינה דקדקנית של רשויות ההגירה ובידי הממשל הפדרלי האפשרות לסרב להנפיק אשרת עבודה לאדם כזה או אחר. על פי ההערכות, ברחבי ארצות הברית נזקקים כיום ל-6.7 מיליון עובדים נוספים בתעשייה כדי לעמוד בכל יעדי הבנייה שהוצבו. חשוב לציין כי מדובר בבנייה של בתים פרטיים, אך גם בפרויקטים גדולים יותר כמו הרחבת כבישים ואפילו בניית חומה בגבול הדרומי של ארה"ב (אם וכאשר הדבר יצא אל הפועל). 

איגוד הקבלנים של ארה"ב (AGC) הביע את תמיכתו במהלך והפציר בקונגרס לאשר חקיקה דומה ברמה הלאומית. "המחסור העצום של עובדים זמינים ומיומנים ממשיך לאיים לפגוע בצמיחה הכלכלית. יצירת מערכת שתנפיק אשרות עבודה זמניות תאפשר את המשך הפיתוח הכלכלי ללא עיכובים יקרים שנוצרים כתוצאה מן המחסור", נכתב בהודעה שפרסם האיגוד לאחר הגשת הצעות החוק.

הצעת החוק הנוספת זכתה לשם "USA Workforce Tax Credit Act", והיא אמורה להקצות שני מיליארד דולר לטובת הטבות מס שיינתנו לחברות הבנייה אשר מפתחות את כוח העבודה ושולחות את עובדיה לכנסים מקצועים, סדנאות וקורסים בתחום. חלק מהסכום אף יוקצה לטובת תוכנית של התמחות במסגרתה סטודנטים מבתי ספר מקצועיים יוכלו לבצע "סטאז'" בחברות הבנייה. בדומה להצעת החוק הראשונה, גם זו קודמה ע"י חבר הקונגרס לויד סמאקר (רפובליקני, פנסילבניה).

על פי ה-AGC, החקיקה החדשה תסייע במספר דרכים. ראשית כל, היא צפויה להפחית באופן ניכר את כמות העובדים הלא-חוקיים שמועסקים ברחבי המדינה. שנית, העובדה שמדובר באשרות כניסה זמניות מעניקה אפשרות לווסת את כמות העובדים בהתאם לביקוש. כך למשל, אם הביקוש ירד, פחות ויזות יזכו לאישור. "הצעות החוק יובילו לצמיחה כלכלית ברמה הלאומית, אך גם למיגור תופעת העובדים הלא-חוקיים", כתב האיגוד.

YOU MIGHT ALSO LIKE