חוק חדש בקליפורניה יגביר את הפיקוח על התקנת פאנלים סולאריים
בשל ריבוי המקרים בהם חברות מרמות כדי להשיג בונוסים ממשלתיים, חברת בית הנבחרים המקומי החליטה לחוקק חוק שאמור למנוע את ניצול זה. "לבעלי הבתים תהיה תחושת ביטחון גדולה יותר", אמרה לורנה גונזאלס, יוזמת החוק. בהמשך השנה ייכנס לתוקף גם הסעיף השני אשר יחייב את החברות לשלוח העתק של החוזה אל ה-CSLB

מבין שלל הצעות החוק שאושרו בשנה האחרונה ונכנסו לתוקף ב-1 בינואר, חוק אחד אמור להגן על בעלי הבתים המבקשים להשקיע בהתקנת פאנלים סולאריים בביתם.

 

בית בלוס אנג'לס עם פאנלים סולאריים (צילום: Shutterstock)

 

מדובר בהצעת החוק מס' 1070 אשר הועלתה ע"י חברת בית הנבחרים המקומי, לורנה גונזאלס, אשר מייצגת את סן דייגו. החוק נועד לספק שכבה של הגנה לבעלי הבתים, וזאת מכיוון שישנן לא מעט חברות שמנצלות את החוק ופועלות בדרכי מרמה כדי להגדיל את הכנסתן. "לבעלי הבתים תהיה תחושת ביטחון גדולה יותר כשהם רוכשים פאנלים סולאריים בגלל החוק הזה. ככל שיותר תושבי קליפורניה פונים לתחום כדי לצמצם את חשבון החשמל וכדי להיאבק בשינוי האקלים, עלינו לוודא שהם לא מנוצלים ע"י חברות שפועלות בצורה שאינה אתית", אמר השבוע גונזאלס.

ההצעה הועלתה ע"י גונזאלס כבר בשנת 2016, שהיווה מעין נקודת שיא בתחום. בזמנו, כ-765 חברות של אנגריה סולארית פעלו בסן דייגו. אומנם מספרן ירד מאז, אך שוק הפאנלים הסולאריים רק הלך וגדל, בייחוד בסן דייגו בה מחיר החשמל הוא אחד הגבוהים בארה"ב. מעבר לכך, בשלוש השנים האחרונות התקבלו מאות תלונות מתושבי האזור על כך שקיבלו מידע כוזב מנציגי החברות.

 

התקנתם של פאנלים סולאריים (צילום: Shutterstock)

 

בפועל, החוק מכריח את מועצת רישיונות הבנייה של קליפורניה (CSLB) להוסיף דף מידע בכל החוזים הקשורים לאנגרגיה סולארית. את דף זה ניתן להשיג בשלל שפות, וזאת מכיוון שגונזאלס טענה שמדובר במידע חשוב שעל כל תושב לדעת לפני שהוא חותם על החוזה. בדף זה מוסברים כל החוקים הנוגעים להתקנת פאנלים סולאריים, ובייחוד הסעיפים בהם מקבלים החזר כספי מהממשלה.

החוק גם מסדיר את נושא התלונות שהתקבלו, ולמעשה המשרד לענייני הצרכן יהיה אחראי על כל תלונה שתתקבל. הדבר יספק דרך פעולה כנגד אותן חברות שמנצלות את בעלי הבתים, דבר שאמור להפחית בכמות המקרים הללו. סעיף נוסף בחוק, שייכנס לתוקף בהמשך השנה, יחייב את אותן חברות העוסקות בתחום לעלות את החוזה החתום מול הלקוח אל מאגר ממשלתי. דבר זה אמור למנוע שני מצבים: אחד, מצב של ניצול באמצעות דיווח שווא, ושנית, מצב שבו ה-CSLB יבחן אם רישיון החברה תקף.

YOU MIGHT ALSO LIKE