מתח בשוק הנדל"ן: "אנחנו בדרך לשנה מכוערת"
בכיר בשוק הנכסים טוען כי השוק האמריקאי ניצב בפני מצב של חדלות פירעון המונית על רקע הקשיים הכלכליים הקיימים בארה"ב

מנכ"ל של חברת שירותים פיננסיים מובילה משמיע אזהרה בגלל שוק נדל"ן שלטענתו יהפוך בקרוב ל"מכוער מאוד", במיוחד למשך השנתיים הקרובות.

בשיחה עם מגישת ערוץ FOX Business, מריה ברטירומו, שנערכה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, אמר מנכ"ל חברת 'קנטור פיצג'רלד', הווארד לוטניק, כי תקופת מעבר "דורית" נמצאת באופק, והזהיר מפני חדלות תשלומים מסיבית בשוק הלוואות הבתים בכל רחבי ארה"ב.

 

 

"אני חושב ש-700 מיליארד דולר עלולים ליפול לתוך חדלות פירעון... המלווים יצטרכו לעשות איתם דברים. הם הולכים למכור. זה הולך להיות שינוי דורי בנדל"ן, עד סוף 2024 ולמשך כל 2025. מדברים על כך שבנדל"ן יהיה שינוי עצום, 700 מיליארד דולר עד טריליון דולר של חדלות בדרך אלינו", הדגיש לוטניק, "אני חושב שזה הולך להיות שוק מאוד מאוד מכוער בבעלות על נדל"ן במהלך, את יודעת, 18 חודשים ועד השנתיים הבאות", הוסיף.

"אני חושב שמה שהולך לקרות הוא מכירת הלוואות, שאף אחד לא מדבר על זה, זה הולך להפוך לעסק ענק. כי כאשר משכנתאות על מבנים מסחריים מגיעות לטריליון שיצטרכו להגיע לפירעון בשנתיים וחצי הקרובות בשיעורים הגבוהים האלה, אתה לא הולך לראות רווחים".

"כלומר, כאשר יש לך הלוואה של 120 מיליון דולרים על בניין, ומישהו אומר, 'אני אתן לך 90 מיליון דולרים בתעריף גבוה בהרבה', אתה זורק את המפתחות בחזרה למלווים... שיעורי ההון העצמי יהיו בבעיה", צפה.

המנכ"ל גם חשף את הערכתו הכנה לגבי השווקים, והזהיר כי אנשים "אופטימיים מדי" לגבי פעילות הפדרל ריזרב ועתיד העלאות הריבית.

"אני חושב שהריבית תישאר די יציבה. אני חושב שכל הדיבורים האלה על קיצוץ של 175 נקודות בסיס, זה פשוט יותר מדי. יותר מדי. אני חושב שזה יכול להיות 50 נקודות בסיס, אולי 75. אבל זהו זה. אז אני פשוט חושב שזה מוגזם. אנשים אופטימיים מדי לגבי התעריפים. אני חושב שנישאר כאן. אבל זה בסדר. העולם מוכן ליציבות", סיכם לוטניק.

YOU MIGHT ALSO LIKE