תיראו מופתעים: ישראל מהמדינות שהכי פחות משתלם לקנות בהן נכס. ומה עם ארצות הברית?
מחקר בחן את מחירי הנכסים הממוצעים למ"ר אל מול ההכנסה הפנויה הממוצעת של משק בית – והממצאים הציבו את ישראל במקום השני מהסוף ברשימה

מחקר חדש גילה כי ישראל היא המדינה השנייה שהכי פחות משתלם לקנות בה כנס. ארצות הברית, אגב, היא המדינה השנייה בעולם הטובה לעסקאות נדל"ן.

 

(צילום: Shutterstock)

 

מחקר של Compare the Market, בדק את מחירי הנכסים הממוצעים למ"ר, נוסף להכנסה הפנויה הממוצעת של משק בית בכל מדינה – זאת כדי לחשב את העלות למ"ר כאחוז מההכנסה שנתית.

כאמור, ישראל הגיעה למקום השני, מהסוף, בתור המדינה הכי פחות משתלמת לקנות בה נכס – זאת אחרי קוריאה הדרומית, שתפסה את המקום האחרון. לוקסמבורג היא המדינה השלישית בה הכסף שלכם לא  יהיה שווה הרבה עבור נדל"ן.

כאשר מפרקים את הנתונים, מחיר הנכס בישראל הוא נמוך יחסית – כאשר הממוצע עומד על 7,598.98 דולר למ"ר. אך ההכנסה הפנויה הממוצעת עומדת על 24,863 דולר, כלומר שהנגישות לרכישת נכס עומד בסביבות ה-30.6 אחוזים.

כאמור, ארצות הברית תפסה את המקום השני מההתחלה. למרות שמחירי הנכס גבוהים יחסית, 2,845.82 דולר למ"ר, ההכנסה הפנויה הממוצעת היא גבוהה, 45,284 דולר – ויחס הסבירות עומד על 6.3%. טורקיה הגיעה למקום הראשון, ומקסיקו למקום השלישי.

סטיבן זלר, מנהל ביטוח דירות ותכולה בחברה שערכה את המחקר, אמר: "הניסיון בימינו לקנות נכס הוא קשה יותר מאי פעם, בעיקר הודות למגפה. בעוד שמחירי הנכסים, עלויות המחיה והמחסור בנכסים מגיעים לשיאים חדשים – השכר וההכנסה הפנויה התקשו לעמוד בקצב, מה שאומר שעבור חלק מהאנשים תהליך רכישת הנכס עשוי לעיתים להרגיש בלתי אפשרי".

"עם זאת", המשיך זלר, "ההכנסות השנתיות ומחירי הנכסים משתנים מאוד ממדינה למדינה, ולכן אלו חדשות לא רעות לכולם, במיוחד עבור המדינות אשר מדורגות במקומות הכי משתלמים לרכישת נכסים".

כאמור, הנתון לגבי ישראל הוא לא מאוד מפתיע. רק בסוף שנת 2021, מחקר של האקונומיסט מצא כי תל אביב דורגה כעיר היקרה ביותר בעולם מבין 173 ערים גדולות ברחבי העולם. העיר טיפסה בחמישה מקומות ב-12 חודשים, ועקפה את פריז והונג קונג.

אחת הסיבות לזכייתה של תל אביב בתואר הלא מחמיא, נובע מחוזק השקל אל מול הדולר, וכן מעליות מחירי התחבורה והמצרכים.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE