סקר מקיף בקרב חברות הבנייה חושף נתונים מעודדים על השנה שנפתחה
אגודת הקבלנים האמריקאית מצאה כי רוב מוחלט של חברות הבנייה יעסיקו עובדים נוספים. 75% מרגישים בטוח לעבור לעבודה באמצעות "שירותי ענן" ואילו קרוב למחציתם מתכוונים "לעשות שימוש בטכנולוגיה כדי לבצע מטלות יומיות"

חרף החשש הכבד בקרב בעלי חברות הקונסרקשן אודות המחסור הכבד בכוח אדם מיומן ומקצועי, בכוונתם של כ-80% מהם להעסיק עובדים חדשים במהלך השנה החדשה, כך על פי סקר משותף של אגודת הקבלנים האמריקאית (AGC) ו-Sage, חברת מחשוב מובילה בתחום הבנייה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

הסקר הוא חלק מדוח ההעסקה של תעשיית הבנייה לשנת 2019, בו השתתפו 1,300 קבלנים מובילים מרחבי ארצות הברית. עוד עולה מן הסקר כי באופן ממוצע, בעלי החברות מצפים שהערך הכולל של פרויקטי בנייה יעלה ב-23% עד 32% בשנה הקרובה, וזאת על רקע ההתייקרות של רוב חומרי הגלם. כ-60% מהמשתתפים בסקר טענו שבכוונתם להשקיע יותר כספים בשנת 2019 בפיתוח ובהכשרת עובדים לעומת השנה הקודמת, ואילו 42% מן הנשאלים טענו שבכוונתם להכשיר יותר עובדים בנושאים טכנולוגיים.

באופן כללי, נראה שיותר ויותר חברות פונות לטכנולוגיות חדשות, הן ברמה המשרדית והן ברמה של עבודה בשטח. כך למשל, 75% מהנסקרים "מרגישים בנוח להעביר את מאגר הנתונים לשירותי ענן" ו-44% מתכוונים "לעשות שימוש בטכנולוגיה כדי לבצע מטלות יומיות, לדוגמה דוח יומי".

 

תוכנה של Sage (צילום: Sage)

 

באופן גורף, רוב הקבלנים שהשתתפו בסקר טענו שהם אופטימיים לקראת שנת 2019, אך בו בזמן ה-AGC ציין כי הסקר נערך בימים שקדמו להשבתת הממשל ע"י הנשיא טראמפ. יתכן כי המשיבים הושפעו מ"הפסקת האש" שעליה הכריזו סין וארה"ב בנוגע למלחמת הסחר, דבר שאמור היה לגרום להוזלה של חומרי הגלם. "המטרה שלנו היא לוודא שתעשיית הבנייה מתרחבת במהלך 2019, לא רק בפרויקטים חדשים אלא גם בעובדים חדשים ומוכשרים. אם זה יקרה, הכלכלה כולה תרוויח", אמר מנכ"ל AGC, סטיפן סנדהר.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE