בונים את תעשיית הבניין: דיגיטלית
בנייה היא התעשייה הגדולה בעולם, וכיום אפילו מחוץ למשבר היא לא מתפקדת היטב. למרות המגבלות, ענף הבנייה נמצא על סף מהפכה טכנולוגית שתעצב מחדש את עתידה חברות הבנייה נמצאות כעת במרוץ להפוך לדיגיטליות, בתקווה כי הטכנולוגיה תשפר את הרווחיות ותוך כדי גם תהדוף מתחרים.

תעשיית הבנייה ידועה בהתנגדותה לשינוי, והיא מפגרת הרבה אחרי תעשיות אחרות בשנים האחרונות. השנה, לעומת זאת, מגפת הקורונה אילצה חברות שמרניות מבחינה היסטורית לבצע התאמות רחבות ומקיפות.

אין ספק שענף הבנייה הוא התעשייה הצומחת ביותר בעולם, אבל האחרונה לאמץ את היתרונות של הטכנולוגיה.  במיוחד השנה, בשל מגפת הקורונה, אתרי בנייה ברחבי העולם התרוקנו והם היו בין המגזרי תעשייה שנתקעו לחלוטין במשך כמה חודשים טובים בשל הנעילה. אבל זו הייתה גם שנה של חקירה של  טכנולוגיית  בנייה — פלח מוזנח.

דו"ח מקינזי  בחודש שעבר חזה טלטלה גדולה בענף הבנייה בעשור הבא, כאשר חברות מאמצות טכנולוגיות ומתודולוגיות מהעולם הייצור. ואכן, עיקר בעיות תעשיית הבנייה לטווח  קצר וארוך ייפתרו בטכנולוגיה.

 

 

 

בום טק הבנייה

בנייה היא התעשייה הגדולה בעולם, ובכל זאת, גם מחוץ למשברים, היא לא מתפקדת היטב. המערכת האקולוגית מייצגת 13% מהתמ"ג העולמי - אך הבנייה ראתה צמיחה נמוכה של 1% בפריון בשנה בשני העשורים האחרונים.

אם לוקחים את הטוב עם הרע, צפוי כי מגפת הקורונה המתמשכת תניע בהאצה נטו משימוש בטכנולוגיה, וענף הבנייה ימשיך את הפיכתו מתעשייה מורכבת מאוד, מפוצלת ומבוססת פרויקטים לתעשייה מתוקנת מאוחדת ומשולבת יותר.

                                                                                                                                     

נזכיר כי בינואר 2020 דו"ח של IDC שפורסם צופה כי הביקוש לרובוטים של בנייה יגדל ב-25% בשנה עד 2023. באשר לגודל שוק הבנייה העולמי, הוא צפוי  לרדת מ-11.2 מיליארד דולר ב-2019 ל-10.56 מיליארד דולר ב-2020. עם זאת, התעשייה תראה סימני התאוששות ב-2021 ותגיע לגודל שוק של 11,496.7 מיליארד דולר, ו-CAGR של 1.2% בין 2019 ל-2021.

אזור אסיה פסיפיק (APAC) צפוי לרשום את ה-CAGR הגבוה ביותר מבחינת ערך בענף הבנייה העולמי במהלך תקופת התחזית, כאשר האזור שלט בענף הבנייה ב-2019. לחברות הבנייה יש הזדמנויות רבות בשוק APAC בהשוואה לעמיתים האירופיים ואלו שבצפון אמריקה בשל עבודה בעלות נמוכה וחומרי גלם.

למרות ההתנגדות המסורתית של ענף הבנייה  לטכנולוגיות  חדשות-חלקם עושים צעדים משמעותיים מבחינת התקדמות בתחום. דוגמאות בולטות כוללות טכנולוגיה ניידת, מזל"טים, ניטור מידע בנייה (BIM), מציאות מדומה, הדפסה בתלת-ממד ובינה מלאכותית. רנסנס באימוץ טכנולוגיות חדשות בתקשורת, ייצור חומרים, ניהול שרשרת אספקה ותיאום תעשייה, כל זה בהחלט בעיצומו. בעלי תפקידים עומדים כעת בפני בחירה - להוביל את השינוי או לראות מישהו אחר עושה את זה.

 

 

YOU MIGHT ALSO LIKE