קליפורניה עשויה לחייב בעלי דירות להרשות מגורי חיות מחמד לשוכרים בלי צורך בפקדונות או בתשלום נוסף
הצעת חוק חדשה של חבר האסיפה מסן פרנסיסקו מאט הייני מנסה להתמודד עם עודף בעלי חיות המחמד המתקשים למצוא נכסים להשכרה בשל אהבתם את היצורים החמודים, והנתקלים בהתנגדות מצד בעלי הנכסים

הצעת חוק חדשה בקליפורניה תחייב בעלי נכסים לקבל את חיות המחמד של דייריהם.

'הצעה AB 2216', הוצגה על ידי מאט הייני, חבר האסיפה המדינית מסן פרנסיסקו, ונחשבת ליוזמת החקיקה הראשונה מסוגה באמריקה.

הצעת החוק נועדה "למנוע מבעלי נכסים לשאול לגבי חיות מחמד באפליקציות, לאסור עמלות חודשיות נוספות לבעלי חיות מחמד, המכונה גם 'עמלת חיות מחמד', ולהגביל את ההפקדות על מגורי חיות המחמד", דיווחה רשת KQED.

מנהל התקשורת של הייני, נייט אלבי, אישר את דבר היוזמה בשיחה עם רשת KTLA.

 

 

החוק אמור לטפל בבעיה שלכאורה הפכה לנפוצה בעולם השכירויות והיא עודף של דיירים בעלי חיות מחמד, המתמודדים עם מחסור בבעלי דירות המוכנים לקבל על עצמם את הסיכון שבמגורי חיות בנכסיהם.

חבר האסיפה ציין כי צוותו ניתח את הליסטינגים ב-Zillow ומצא שנכסים רבים לא יאפשרו לדיירים להחזיק כלבים וחתולים - גדולים, כקטנים.

באופן ספציפי, רק 26% מהדירות בלוס אנג'לס, 20% בסן פרנסיסקו ו-18% בסקרמנטו יסכימו למגורי חיות מחמד.

עם זאת, סקרים אחרים מצאו כי לא פחות מאשר שניים מכל שלושה משקי בית מחזיקים חיות מחמד ברחבי אמריקה וכי 72% מהשוכרים מעידים כי קשה להם למצוא דיור שהינו ידידותי לחיות מחמד.

"מערכת דו-שכבתית המענישה אנשים על כך שיש להם חיות מחמד, או מתייחסת אליהם אחרת, או שמטילה עליהם נטל גדול יותר רק בגלל עובדה זו - אסור שתהיה מותרת בחוק", הדגיש הייני.

במקביל, 'האגודה ההומאנית של ארצות הברית' מעניקה חסות להצעת החוק מאחר שלדבריהם בעלי דירות שלא מוכנים לקבל דיירים עם חיות מחמד הן אחת הסיבות העיקריות לכך שחיות מחמד ננטשות במקלטים.

בעוד שיש התומכים בהצעת החוק, אחרים, כראש התאחדות בעלי הנכסים בברקלי, מתנגדים לה.

קריסטה גולברנסן, מנכ"לית ההתאחדות הסמוכה לעיר המפרץ, הדגישה כי הסיכון שנוטלים על עצמם בעלי הנכסים הוא הגורם המניע מאחורי ההתנגדות.

"לחיות מחמד יש פוטנציאל לפגוע ברכוש, והגבלת שיקול הדעת של הבעלים מלקחת על עצמם את הסיכון המוסף הזה, תוך ביטול ההגנה מפני הפיקדון המשולם על חיות המחמד, מעמידה אותם במצב נוראי", ציינה במידה מה של צדק.

חריגים להצעת החוק ייעשו עבור בעלי דירות "שיש להם רציונל סביר להדיר חיות מחמד מנכסיהם" כגון מסיבות בריאותיות.

החקיקה המוצעת צפויה להתגבש בשבועות ובחודשים הקרובים.

YOU MIGHT ALSO LIKE