טירוף הנדל"ן בדרום קליפורניה: מחירי הבתים זינקו ב-15% בתוך שנה
דו"ח חדש חושף כי לוס אנג'לס ואורנג' הם שני המחוזות היקרים ביותר באזור, אך דווקא שני המחוזות עם הבתים הזולים ביותר - סן ברנרדינו וריברסייד - רשמו את ההתייקרות הגדולה ביותר בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020

מחירי הבתים בששת המחוזות המרכזיים של דרום קליפורניה ממשיכים לזנק, כך עולה מדו"ח חדש של חברת נדל"ן מובילה שפורסם מוקדם יותר היום (חמישי).

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי הדו"ח של חברת DQNews, מחירו החציוני של של בית בששת המחוזות בחודש נובמבר עמד על 693,500 דולר - שיא של כל הזמנים. מדובר בעלייה קלה לעומת הדו"ח של חודש אוקטובר, כחצי אחוז בלבד, אך בהשוואה לנובמבר 2020 נרשם זינוק של 15.6%. עוד עולה כי כמות הבתים שנמכרו בחודש נובמבר עלתה בקרוב ל-2% בהשוואה לנובמבר אשתקד.

ראוי להזכיר כי הדו"ח מתייחס לששת המחוזות הבאים: לוס אנג'לס, אורנג', ריברסייד, סן ברנרדינו, ונטורה וסן דייגו. שני המחוזות עם הבתים הזולים ביותר - ריברסייד וסן ברנרדינו - רשמו את ההתייקרות הגדולה ביותר (בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה) וקבעו שיא חדש.

לעומת זאת, שני המחוזות עם הבתים היקרים ביותר - לוס אנג'לס ואורנג' - דווקא רשמו ירידה קלה בהשוואה לחודשים האחרונים שבהם מחירי הבתים עלו לשיא חדש. עם זאת, חשוב להדגיש כי המחירים עלו באופן משמעותי בהשוואה לנובמבר 2020.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

ניתן לראות בבירור שישנם פערים גדולים בין האזורים השונים בדרום קליפורניה כאשר בוחנים את הנתונים בחלוקה לפי מחוזות.

כך למשל, מחוז אורנג' ממשיך להיות היקר ביותר בדרום קליפורניה, עם מחיר חציוני שעומד על 919 אלף דולר (עלייה של 14.9% בהשוואה לנובמבר 2020), ואחריו מחוז לוס אנג'לס שבו מחירו החציוני של בית עומד על 788 אלף דולר (12.6% יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה).

עם זאת, מספר הבתים שנמכרו בלוס אנג'לס בנובמבר 2021 זינק ב-7.7% בהשוואה לאשתקד, וזאת לעומת ירידה של 3.5% שנרשמה במחוז אורנג'.

מחירו החציוני של בית במחוז ונטורה עלה ב-14.6% ועומד כיום על 755 אלף דולר, ובמחוז סן דייגו הנתון זינק ב-15.4% ל-750 אלף דולר. שני המחוזות רשמו ירידה במספר הבתים שנמכרו: 0.6%- ו-7%, בהתאמה.

במחוז ריברסייד מחירו החציוני של בית עומד על 546,750 דולר (עלייה של 20.2% בהשוואה לנובמבר 2020, עלייה של 2.5% בכמות הבתים שנמכרו), ואילו במחוז סן ברנרדינו נרשמה התייקרות של 18.8%, ומחירו החציוני של בית עומד על 475 אלף דולר (כמות הבתים שנמכרו עלתה ב-5.6%).

למעשה, המדינה המוזהבת מתמודדת עם משבר בתחום הדיור מזה שנים ארוכות, ומומחים מסכימים כי קליפורניה זקוקה למיליוני יחידות דיור חדשות בשנים הקרובות כדי לעמוד בביקוש הגבוה.

ולמרות זאת, כפי שפרסמנו מוקדם יותר השבוע, נדמה כי משבר הדיור במדינה רק הולך ומחריף, ולא צפויים שינויים למרות שתי הצעות חוק שאושרו מוקדם יותר השנה ונכנסות לתוקף בעוד כשבועיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE