"היכן שיש הרבה כסף תמיד קל יותר לעשות עוד ממנו"- שוק הנדל"ן של דובאי פתוח עכשיו גם לישראלים
חברת הפיתוח, הנכסים וההשקעות DAMAC מיהרה לזהות את הפוטנציאל היהודי ישראלי שנוצר בעקבות הסכם השלום בין איחוד האמירויות וישראל ופתחה מחלקה מיוחדת שתסייע למשקיעים יהודים וישראלים. לרווחים הגדולים באמת זוכים אלו שהשקיעו ראשונים ובפרויקטים הנכונים

היינו כחולמים כשהסכם השלום והנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין נחתם בשעה טובה אחר כבוד על מדשאות הבית הלבן. באותו השבוע הערך ״דובאי״ היה המחופש ביותר בגוגל הישראלי, ולא בכדי. רבים החלו לתכנן את החופשה הבאה שלהם (איך שתגמר הקורונה) בפנינת המפרץ היוקרתית.
אנשי עסקים, נדל״ן והיי-טק הוציאו מהמגירה תוכניות השקעה חדשות לאחר שהבינו שכבר בשנה הקרובה יוכלו כנראה לעלות על טיסות סדירות של חברת התעופה Emirets, ותוך ארבע שעות להעביר את הפספורט הכחול שלהם בארץ האפשרויות הכמעט בלתי מוגבלות.

 

 

גם אצלנו בלוס אנג׳לס הקהילות הישראליות והיהודיות בירכו על הסכם השלום החדש שפתח כאן לא רק אפשרויות חופשה חדשות ומרגשות, אלא גם ערוץ עסקי עצום עם נתיבי השקעה משתלמים שלא היו קיימים בעבר.

ב-2007, דובאי, הנסיכות השנייה בגודלה באיחוד האמירויות הכריזה על עצמה כאזור סחר חופשי נטול מיסים על הכנסות, וכך הפכה מוקד מרכזי להשקעות חוץ רבות שסללו את דרכה להפוך למרכז עסקי ותיירותי בינלאומי מבוקש. כל כך מבוקש, שכיום -92% אחוזים מתושבי דובאי הם למעשה מהגרים שבאו להיות חלק מאקווריום עצום של אנשי עסקים, בעלי הון, סלבריטיז ופוליטיקאים המוקפים בפאר, עושר וסגנון חיים שרק מיליונרים ״כבדים״ בלוס אנג׳לס יוכלו להרשות לעצמם.

 

 

התפתחותה ההיסטורית של דובאי מעוררת השראה. בשנות השלושים כשכלכלת אזור המפרץ הייתה מבוססת על דיג ותעשיית הפנינים, דובאי עוד הייתה התיישבות דייגים קטנה שמנתה כ-20 אלף תושבים בלבד. בשנת-1971 קיבלה את עצמאותה מהבריטים והפכה לחלק מ-7 נסיכויות המרכיבות את איחוד האמירויות הערביות: אבו-דאבי, דובאי, אג'מן, פוג'אירה, ראס-אל-קחימה, שרארג'ה ואום-אל-קאיוון. הנפט שהתגלה בדרום מערב המפרץ הפך את דובאי ואבו-דאבי (הבירה) לכוח עצום וסלל את דרכן לעושר בלתי נתפס. לראיה הרפתקאות הנדל״ן מנקרות העיניים הכוללות את בורג׳ ח׳ליפה- גורד השחקים הגבוה בעולם (828 מטרים ו-163 קומות). כך גם פרויקט ״איי הדקל״ החלוצי של בניית שלושה איים מלאכותיים הנושקים לחוף כשבתוכם אחוזות מגורים, מרכזי קניות עצומים ואתרי נופש. במרכזם נמצא גם מלון ברג׳ אלערב המפואר- הנחשב לאחד המלונות הטובים בעולם. יופיו, איכותו ורמת השירות הגבוהה בו זיכו אותו בדירוג בלעדי של 7 כוכבים!
אם בכוכבים עסקינן, בדובאי תוכלו למצוא למעלה מ-300 מסעדות עם כוכבי מישלן של טובי השפים; גורדון רמזי, ג׳ימי אוליבר, יאניק אלנו, תומאס קלר, דיוויד מאיירס ועוד. ענקי הקולינריה העולמית יצרו שם רף מסעדות פאר עם אוכל ושירות ברמה כה גבוהה שבימים אלו נשקלת האפשרות ליצור דירוג כוכבי מישלן נפרד עבור מסעדות הנסיכויות.

 


אל נטעה; למרות שגילוי הנפט והגז הטבעי באמצע שנות ה-60 באזור המפרץ יצרו יסודות כלכליים איתנים, ההכנסות מאוצרות הטבע הללו מהוות בסך הכל כ-6% בלבד מכלכלת דובאי המוערכת בכ-37 מיליארד דולר בשנה.
שליטי איחוד האמירויות ביססו את הכלכלה המקומית על אזורי סחר רבים ובראשם ״ג׳בל עלי״ -שנבחר דרך קבע לנמל הימי הטוב במזרח התיכון. כך גם ענף התיירות שפרח בעשור האחרון בעקבות הנדל״ן המפואר במדינה, ותחרויות ספורט אקזוטיות לעשירים; בראשם מרוצי הגמלים המפורסמים.
אנקדוטה קטנה; עבור גמל מיוחס ממשפחה מוכרת תיפרדו ממאות אלפי דולרים ועד כמיליון דולר אם ניצח בכמה מרוצים. באותה נשימה, כלה מקומית תעלה לכם כ-15 אלף דולר בלבד. כן, דובאי עדיין קאצ׳ינג אפ עם זכויות אדם מערביות ושוויון מגדרי.


למרות הפוטנציאל העסקי העצום בדובאי, הנסיכות עדיין זרה למשקיעים ואנשי נדל״ן אמריקאים רבים שרגילים לעבוד עם אירופה, סין והמזרח הרחוק והודו.
החשש מובן, איחוד האמירויות אומנם מורכב מעולם של חדשנות וארכיטקטורה מתקדמת, אך לצדם גם שמרנות ומסורת. מאחורי החזות המערבית ניתן למצוא את השפעות האיסלאם, וזאת מכיוון שאין הפרדה בין הדת לחיים האזרחיים והעסקיים.
לכן, כדי לבדוק את האפשרויות העומדות בפניכם בדובאי ובאיחוד האמירויות שווה להתייעץ עם מומחים מקומיים שעשויים להעניק לכם נחיתה רכה יותר.

 



חברת הפיתוח, הנכסים וההשקעות DAMAC מיהרה לזהות את הפוטנציאל היהודי ישראלי שנוצר בעקבות הסכם השלום בין שתי המדינות ופתחה מחלקה מיוחדת שתסייע למשקיעים יהודים וישראלים.
DAMAC הוקמה ב-2002 באיחוד האמירויות ועשתה לעצמה שם של אחת החברות הגדולות והמובילות באזור. היא פועלת ביותר מ-100 מדינות ומפעילה עשרה סניפים מסביב לעולם. בבעלותה של DAMAC מגדלים רבים בדובאי, מגרשי גולף מפוארים, אתרי נופש ורשת מלונות גדולה.
בראשית דרכה ביססה את מעמדה כחברת נדל״ן מצליחה כשבנתה ומכרה למעלה מ-30 אלף דירות, בתים ומגדלים. זאת בנוסף ל כ-34 אלף פרויקטי נדל״ן נוספים שנמצאים בתהליכי בניה ועבודה. כיום היא אחת החברות הדומיננטיות לפיתוח, השקעה ותיירות בדובאי.

 

 

בשיחותי עם דמויות בהנהלת DAMAC שמעתי על שאיפתם ליצור גשר ישיר לישראלים שמעוניינים לבקר בדובאי. החברה מציעה חבילות נופש מיוחדות לתיירים הישראלים והדרכה מלאה ברכישת כרטיסי טיסה, בתי מלון, איסוף משדה התעופה במכוניות יוקרה ושלל פינוקים. בחברה סבורים שהישראלים הולכים להתאהב במדינה:״התרבות הישראלית וזו שבדובאי חולקים כל כך הרבה במשותף- חיי הלילה והמותרות, מרכזי הקניות המפנקים, התשוקה לעשות הכל בגדול וליהנות מהחיים. גם האוכל, המוזיקה, בתי הקפה עם הנרגילה; ״הישראלים הולכים לנסות בדובאי את הנרגילה הכי טובה בעולם.״ מתחייבת לי עובדת בכירה בחברה.
ואם הזכרנו עישונים: טיפ קטן לישראלים- תשאירו את הג׳וינטים בבית. בדובאי חל איסור מוחלט על שימוש בסמים מכל סוג. אין סחר בהם וגם לא שימוש עצמי. המקומיים מאמינים שזה מה שהופך את מדינתם לאחת הבטוחות בעולם.

 

 

ב- DAMAC מבינים שישראלים יודעים לעשות עסקים. הם הכינו שורה של הצעות לרכישת דירות, בתי נופש או השקעות ארוכות טווח. כדי לפתוח את הדלת ללקוחות ישראלים הם מוכנים לאתגר המחירים הטובים ביותר ומבטיחים בונוסים לא הגיוניים כמו: ריהוט מלא של הבית עם מותגי ענק כדוגמת: פאדני, וורסצ׳ה, קאוולי ועוד.
בדובאי כמו בדובאי נוסעים רק ברכבי יוקרה. אפילו המשטרה המקומית מצוידת היטב בניידות על של חברות ב.מ.וו ופורשה. הישראלים שירכשו נדל״ן בדובאי מבטיחים לי ב-DAMAC יקבלו מהחברה רכבי יוקרה במתנה.

כולנו מכירים את ההבטחה ל-״יחס אישי״ השגור בפי כל חברת השקעות מקומית באל איי. ב- DAMAC נדמה כי מציעים לכם חברות לכל החיים. המשקיעים הישראלים שינחתו בדובאי יזכו לאירוח כיד המלך: איסוף משדה התעופה על ידי נהג צמוד (ברכב יוקרה כמובן) שיעניק לכם סיור בעיר, יכיר לכם את המקומות השווים וידאג שתרגישו כמה שיותר בבית.
הגעתם לדובאי עם הילדים? אין בעיה, צוות של מטפלות וגננות (כולן מדברות אנגלית שוטפת) יספקו לכם שירותי בייביסיטר ללא עלות בתוך מתחם מרהיב של אחד ממלונות החברה הכולל משחקים, מחשבים, מסכי טלוויזיה, ג׳ימבורי ועוד.

 

 

בדובאי יש בעיקר הרבה כסף. לכן תזדקקו לחשבון בנק מקומי משלכם. DAMAC מסייע לישראלים לפתוח חשבונות בנק פרטיים ועסקיים. כמו גם העברת כספים מכל סוג מטבע ובצורה הבטוחה ביותר מישראל, ארצות הברית ומדינות רבות ברחבי העולם.

בשיחתי עם מנהלת המכירות הציגה בפני מגוון רחב של השקעות מעניינות במיוחד שעשויות להתאים גם לאלו מאיתנו שמאוהבים בלוס אנג׳לס ולא ממש חושבים להעתיק את מקום מגוריהם לדובאי. עם זאת, את שורות אלו יקראו וודאי אנשי נדל״ן מצוינים בעיר המלאכים הישראלית. אז קטונתי. רק אספר שבדובאי קיים אתוס עסקי נוכח וחזק. כל מי שגר בעיר הוא כנראה איש עסקים מוכשר ומצליח, אחרת אין לו מה לחפש שם; יש חופים ושמש נהדרת גם בתאילנד.

לראיה נוכחותו הקבועה של נשיא ארצות הברית בכבודו ובעצמו דונלד טראמפ המחזיק בנכסים רבים במדינה. אתר האינטרנט של DAMAC מספר על שיתוף הפעולה בינם לבין החברה של טראמפ. ומציג את הפרויקט השאפתני ביותר של טראמפ נקרא: The Trump Estates in DAMAC Hills שכולל ווילה ענקית עם בריכות, מדשאות גדולות שלא יביישו שום מגרש גולף ברחבי העולם ואגם פרטי.
״אנשים שרוכשים כאן דירות להשכרה מתפלאים באוזני ממשך הזמן הקצר מהרגע שהם רוכשים נכס ועד שהוא מכפיל את השווי שלו. אנחנו מדברים על שנה או שנתיים בלבד. במקומות אחרים תשואה כזו יכולה לקחת שנים רבות אם בכלל. ״מספרת לי מנהלת המכירות של החברה ומפרטת: ״לדוגמא דירות ב״אייקון טוואר״ (אחד המגדלים המפוארים בעיר) מתחילות במחיר של 230 אלף דולר לדירה מלאה ומרוהטת. מי שירכוש את הדירה הזאת עכשיו לפני שהיא מוכנה יראה קפיצה בערך הנכס של פי שתיים וחצי בתוך 14 חודשים״.
DAMAC כל כך בטוחים בהכרותם את השוק האמירותי שהם מתחייבים בכתב למשקיעים דרכם שאם מסיבה כל שהיא הם אינם מתגוררים בדובאי או אינם מצאו שוכר פוטנציאלי, החברה תשכיר מהם את הנכס לחמש שנים מלאות.

 

 

ישראלים כידוע אוהבים להיות עם ישראלים. ב-DAMAC סיפרו לי על תוכניותיהם להקים קהילה ישראלית ענפה בעיר- נדל"נסיטים, יזמים, אנשי טכנולוגיה והיי-טק. אין ספק, השלום הזה הולך חם ולא רק בגלל מזג האוויר שם.
התושבים בדובאי, כך מספרים לי בחברה, מחכים לישראלים. האוכלוסייה המקומית מעריצה קידמה וחדשנות. לכן, יש הערכה גדולה לאומת הסטארט- אפ שהסיפורים על הצלחותיה הגיעו מזמן אל מעבר לים.

בזמן שאפשרויות תעסוקה רבות היו חסומות לנושאי פספורט ישראלי, יהודים אמריקאים רבים גילו את ה׳מאני פלו׳ האדיר בדובאי ופתחו שם משרדים ושלוחות. רופאים בכירים מרחבי ארצות הברית שבמשך שנים טיפלו בלקוחות עם מנטליות של ״מדי קאר״ ו״כל פני נחשב״, היגרו לדובאי ונהנו ממנטליות ״הארנק הפתוח״ בה מטופלים אינם חושבים יותר מידי לפני שהם מוציאים כסף. התוצאה- רופאים שמרוויחים לעיתים פי חמש ממשכורתם הרגילה בארצות הברית.
הכלכלה בדובאי יציבה ועם נטייה ברורה מעלה. מדוע אתם שואלים; מפני שהיכן שיש הרבה כסף תמיד קל יותר לעשות עוד ממנו.

 


עם זאת, יש לזכור- דובאי היא מדינה קטנה יחסית, בטח בהשוואה לשוק האמריקאי (רק 3 וחצי מיליון תושבים). ההזדמנויות להשקעות הן אטרקטיביות אך מעטות. לרווחים הגדולים באמת זוכים אלו שהשקיעו ראשונים ובפרויקטים הנכונים.
האזור הזה שהוא כל כך בתולי עבור ישראלים משמש כבר שנים רבות כמגרש המשחקים של עשירי העולם, ועכשיו, יותר מתמיד נדמה שגם אנחנו יכולים להתחיל לקחת בו חלק.

אתר האינטרנט של DAMAC: 

www.damacproperties.com

 ליצירת קשר:

Ms. Sharifeh Monfared

00971504085556   [email protected]

YOU MIGHT ALSO LIKE