נחשף: זהו השכר הנדרש כדי לרכוש בית באזור סן פרנסיסקו
על פי מחקר של חברת הנדל"ן Clever, השכר שמשפחה צריכה להרוויח כדי להרשות לעצמה בית במפרץ סן פרנסיסקו גבוה פי 9 מהשכר החציוני באזור - כ-100 אלף דולר. רבים כלל אינם מצליחים לגייס את סכום המקדמה הנדרש, כ-200 אלף דולר

למרות השכר הגבוה של חברות היי-טק והכלכלה החזקה, תושבי אזור מפרץ סן פרנסיסקו נאלצים לבזבז יותר כסף משכרם על רכישת בית, וזאת בהשוואה לדורות הקודמים שגרו באזור.

 

בית למכירה בסן פרנסיסקו (צילום: Getty Images)

 

על פי מחקר שפורסם ע"י חברת Clever Real Estate, רוכשי הבתים בסן פרנסיסקו בשנות ה-60 הוציאו בממוצע כפול מההכנסה החציונית השנתית כדי לרכוש בית. כיום, רוכשי בתים משלמים פי 9 מההכנסה החציונית השנתית שעומדת על 100 אלף דולר.

סן חוזה היא העיר הבה הכי פחות משתלם לרכוש בית, שכן נדרש סכום הגבוה פי 10 מהשכר החציוני השנתי, כך עולה מהמחקר שבוצע ע"י חברת הנדל"ן. בסן פרנסיסקו ובאזור מזרח המפרץ המצב לא טוב בהרבה, שכן שם נדרשים לשלם קרוב לפי 9 מהשכר החציוני. "יש פערים מטורפים בחלקים מהמדינה, והם באים לידי ביטוי בערים כגון סן פרנסיסקו וסן חוזה", הסביר תומאס או'שונסי, ראש חטיבת המחקר בחברת הנדל"ן.

באופן מדהים, אלה מחירי הבתים לאחר שנרשמה התקררות מסוימת בשוק. כזכור, במאי אשתקד נקבע שיא חדש באזור לאחר שהמחיר החציוני של בית טיפס ל-928 אלף דולר, כך על פי אתר הנדל"ן CoreLogic. 

מומחים לשוק הנדל"ן מסבירים שמחירים כאלה משפיעים על השוק כולו. כך למשל, מחירי השיא גורמים לכך שרבים כלל לא מצליחים לגייס את סכום המקדמה הראשונית, כ-200 אלף דולר, שלא לדבר על 4,500 דולר מדי שנה על משכתנא, מסים וביטוחים.

הפערים בין הדורות מוסברים בצורה יחסית פשוטה: על פי חברת Clever, מאז שנת 1960 מחירי הבתים בארה"ב עלו ב-121% ומחיר השכירות עלה ב-72%. במשך תקופה זו, השכר החציוני של משפחה אמריקאית עלה ב-29% בלבד.

YOU MIGHT ALSO LIKE