סקר: שליש מתושבי סן פרנסיסקו מעוניינים לנטוש את העיר
1 מכל 3 תושבים הסביר כי סביר שיעזוב את העיר בשלוש השנים הקרובות, רבים מהם בשל מצוקת הדיור בקליפורניה כולה ובאזור המפרץ בפרט. צעירים הגרים בבתים שכורים הם האוכלוסייה שהכי מעוניינת לעזוב; עם זאת, קרוב ל-42% מן התושבים טענו שאין סיכוי שינטשו את עירם

35% מתושבי סן פרנסיסקו לא רואים את עצמם גרים בעיר בעתיד הקרוב, כך עולה מסקר שבוצע ופורסם ע"י העירייה המקומית.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

הסקר נעשה לאחר שתלונות רבות הופנו כלפי העירייה לגבי כך שהיא אינה מודעת למה שקורה ברחובות העיר ומה באמת חושבים התושבים. כאמור, יותר משליש מהתושבים - 35% - ענו כי "סביר מאוד" או "סביר במידה מסוימת" שהם יעזבו את העיר בתוך שלוש שנים.

בנוגע לקבוצות האוכלוסייה, בוודאי תופתעו לגלות כי צעירים מתחת לגיל 35 "מובילים" את הבריחה מהעיר. המשיבים לסקר אף התבקשו לומר האם הם הבעלים של הבית או הדירה שבו הם גרים, או שמא הם שוכרים את הנכס. לפי הסקר, הסיכוי שמי שגר בשכירות יעזוב את העיר גבוה פי 2 ממי שרכש בית, נתון שמשקף את הקושי במציאת דירה במחיר סביר.

כמובן שישנם גם כאלה ששבעי רצון ממגוריהם בעיר, שכן 22% מהתושבים ענו כי "אינו סביר במידה מסוימת" שיעזוב את העיר, ו-42% השיבו כי "אין סיכוי" שינטשו.

 

בעלי הבתים פחות מעוניינים לעזוב, אך השוכרים בורחים (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, רק בשבוע שעבר דיווחנו כי קליפורניה יבדה קרוב ל-700 אלף תושבים שבחרו לעבור למדינות אחרות, רבים מהם בשל מצוקת הדיור. כלכלנים רבים הצביעו על ענקיות הטכנולוגיה בתור הסיבה העיקרית לעליית המחירים באזור מפרץ סן פרנסיסקו כולו, ונדמה כי אותן חברות לוקחות על כך אחריות: אפל הודיעה בתחילת השבוע כי תשקיע 2.5 מיליארד דולר בטיפול במשבר הדיור.

YOU MIGHT ALSO LIKE