יצא בזול? רק 8.5 שנות מאסר למעסיק שניצל עובדים לא חוקיים וכפה עליהם לעבוד
ארבעה חודשים לאחר שהורשעה בסעיפים החמורים, בית המשפט הפדרלי הטיל את העונש על ג'וב טורס הרננדז, הבעלים של חברת בנייה מצפון קליפורניה. בעקבות הפרשה, בקליפורניה בוחנים חקיקה חדשה שתספק שכבת הגנה לאותם עובדים

בית המשפט הפדרלי גזר תקופת מאסר בת שמונה שנים ושבעה חודשים על ג'וב טורס הרננדז בן ה-38, בעלים של חברת בנייה בקליפורניה אשר הורשע בהחזקתם של מהגרים לא חוקיים בתנאים קשים ועבודת כפייה תחת איומים.

 

ג'וב טורס הרננדז בכניסה לביהמ"ש הפדרלי בסן פרנסיסקו במרץ האחרון (צילום: Shutterstock / סי. בי. אס. 5)

 

מעבר לעונש המאסר, טורס הרננדז יידרש לשלם פיצוי כספי של 919,738 דולר לעובדים שאותם רימה. לאחר שישוחרר מבית הכלא, הוא יימצא בתקופת מבחן בת שלוש שנים.

על פי כתב האישום, עובדיו של הרננדז הוכרחו לעבוד בתנאים קשים ולעיתים במשך 24 שעות רצופות. המשפט, שארך עשרה ימים בלבד, הסתיים בחודש מרץ האחרון לאחר שחבר המושבעים קבע שהרננדז אשם במעשים. התביעה בתיק טענה במהלך המשפט שהרננדז העסיק עובדים שלא היו חוקיים והבטיח לספק להם הגנה מפני פשיטות של רשויות החוק.

פרשת הניצול של טורס הרננדז עשויה להוביל לחקיקה חדשה שתספק הגנה לעובדים בתעשיית הבנייה. כך למשל, חברות בנייה רבות מנסות לחסוך כסף ע"י הגדרתם של עובדים כקבלן עצמאי ("independent contractor"). הגדרה זו מאפשרת לחברות שלא לספק ביטוח בריאות למקרה שהעובד ייפצע (Workers' Compensation) ומורידה את גובה המס שהחברה משלמת.

בחודש מאי הועלתה לדיון הצעת חוק שאמורה לטפל בנושא זה, ואם היא תאושר היא תכריח את חברות הבנייה לבצע "מבחן ABC" כדי לקבוע אם מדובר בעובד מן השורה או בקבלן עצמאי. במסגרת מבחן זה, עובד ייחשב כקבלן עצמאי אם יעמוד בכל שלושת התנאים הבאים: העובד לא מקבל הוראות ישירות מהמעסיק לאורך הפרויקט כולו, העובד מבצע עבודות הנחשבות לחריגות בעבור בית העסק, והעובד ביצע עבודה דומה באותו תחום בעבור חברה אחרת.

הצעת חוק זו, שאמורה למנוע מקרים כמו של טורס הרננדז, נמצאת כרגע בשלב הדיונים בסנאט המקומי בסקרמנטו, ואם היא תאושר היא תגיע לשולחנו של מושל המדינה, גאווין ניוסאם.

YOU MIGHT ALSO LIKE