החזיק בעובדים לא חוקיים וכפה עליהם לעבוד: בעלי חברת בנייה עלול להישלח ל-30 שנות מאסר
בתום משפט קצר, ביהמ"ש בסן פרנסיסקו הרשיע את ג'וב טורס הרננדז בן ה-38. על פי כתב האישום, הוא הבטיח לעובדים שיטפל בנושא ההגירה, אך בפועל נעל את העובדים בתוך מחסן, חייב אותם לעבוד במשך 24 שעות רצופות ושילם להם סכומים נמוכים ביותר

ג'וב טורס הרננדז בן ה-38, הבעלים של חברת בנייה בצפון קליפורניה, הורשע השבוע בשני הסעיפים החמורים שבהם הואשם: החזקה בכוח של מהגרים לא חוקיים, ועבודת כפייה תחת איומים.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

על פי כתב האישום, עובדיו של הרננדז הוכרחו לעבוד בתנאים קשים ולעיתים במשך 24 שעות רצופות. המשפט, שארך עשרה ימים בלבד, הסתיים ביום שני לאחר שחבר המושבעים קבע שהרננדז אשם במעשים. התביעה בתיק טענה במהלך המשפט שהרננדז העסיק עובדים שלא היו חוקיים והבטיח לספק להם הגנה מפני פשיטות של רשויות החוק.

בין הפרויקטים שעליהם עבדה החברה ניתן למצוא את Silverly Towers בסן חוזה ומלון מריוט בסן פרנסיסקו. העובדים כלל לא קיבלו שכר, וכאשר הם החלו להתלונן על כך, הרננדז היה מאיים לפגוע בהם. מספר עובדים אף טענו שהוא איים לפגוע בקרובי משפחתם במקסיקו אם לא ימשיכו בעבודה. "אחרי משמרת של 24 שעות, העובדים היו ננעלים בתוך מחסן ללא חשמל וללא מים", נטען ע"י התביעה במהלך המשפט. 

 

ג'וב טורס הרננדז בכניסה לביהמ"ש, השבוע בסן פרנסיסקו (צילום: סי. בי. אס. 5)

 

במהלך המשפט נחשף שהרננדז היה אחראי גם להגעתם של המהגרים. הוא פרסם מודעות רבות ברחבי העיר המקסיקנית טיחואנה, ומי שביקש להתקבל לעבוד בחברה קיבל הנחיות ספציפיות. הם עברו את הגבול בסן ייסידרו, הגיעו לסן דייגו ונאספו ע"י מקורב של הרננדז, שהיה מסיע אותם למשרדי החברה בעיר הייווארד הסמוכה לאוקלנד. עובדים שהסכימו להעיד במהלך המשפט טענו שהובטח להם שהחברה תסדיר את ענייני ההגירה ותשיג להם ויזות עבודה. עובדים אחרים טענו שקיבלו 8,000 דולר בלבד בעבור 18 חודשי עבודה, ועובד מבוגר אף טען שעבר שלושה ימים ללא אוכל כי לא קיבל שכר מהרננדז. "לצערי, מה שקורה במצבים כאלה זה שברגע שעבריין עובר על החוק, קל יותר לעשות את זה שוב", מסביר דרק שונמייקר, עורך דין המתמחה בהגירה לא חוקית. 

עורך דינו של הרננדז טען במהלך המשפט שרוב העובדים עבדו בחברות אחרות ובחרו מרצונם ללון במחסני החברה. בקשר לאי-תשלום השכר, הרננדז טען שלא קיבל סכום שהובטח לו על פרויקט גדול, דבר שגרר איחורים בתשלומים.

כאמור, שלשום הורשע הרננדז ע"י חבר המושבעים, והוא צפוי לשוב לביהמ"ש בחודש יוני הקרוב, אז השופט בתיק יחליט לגבי גורלו. בשל חומרת האישומים, הוא עלול להישלח ל-30 שנות מאסר ולקבל קנס כספי בגובה 500,000 דולר.

YOU MIGHT ALSO LIKE