פורסם: זו ההכנסה השנתית המינימלית על מנת לרכוש בית בקליפורניה ובאיזה מחוז יש לכם את הסיכוי הגבוה ביותר לכך
דו"ח חדש מפרט את האזורים בהם דיור בר השגה הוא בגדר חלום במדינת הזהב לעומת אחרים בהם מחצית מהתושבים המתגוררים שם הוכיחו כי הם בעלי מוסגלות לעמוד בתשלומים הגבוהים

תחום הדיור בר ההשגה בקליפורניה נמצא בשפל הגדול שלו מזה 16 שנה, כך לפי נתונים שפרסם איגוד מתווכי הנדל"ן במדינה.

לדבריהם, הסיבה העיקרית למשבר נעוצה בריביות הגבוהות שכבר מזמן חצו את רף ה-6 אחוזים וכן מאחר שמחירי הבתים לא ירדו כתוצאה מההיצע הקטן אל מול הביקוש הגדול.

על פי הנתונים, פחות מתושב אחד על כל חמישה, 16 אחוזים מאוכלוסיית המדינה ליתר דיוק, יוכלו לאפשר לעצמם לרכוש בית במחיר החציוני בשוק הנדל"ן. יש לציין כי מדובר בירידה נוספת בשיעור 19 אחוזים ביחס לנתוני תחילת השנה הנוכחית. 

לשם השוואה, בשנת 2012, אחוז התושבים שיכלו לעמוד בעלות חציונית של בית עמד על 56. 

כעת נדרשת הכנסה שנתית מינימלית בסך 208 אלף דולר על מנת לרכוש בית במחיר חציוני שעומד על 830 אלף דולר.

גם אז, ובהתחשב שהרוכש שילם 20 אחוז במזומן עליו לעמוד בתשלומי משכנתה בסביבות 5,200 דולר מידי חודש, כל זאת בהנחה שהריבית אותה קיבל היא בשיעור 6.6 אחוזים.

 

עוד עולה מהנתונים כי מחירי הדירות בקומפלקסים משותפים ויחידות הטאון האוס שבתחילת השנה היו נמוכים ביחס לשנה הקודמת, זינקו שוב הקיץ וכעת רק רבע מתושבי קליפורניה יכולים לאפשר לעצמם את רכישתן.

על מנת לעשות זאת, יצטרכו הרוכשים להציג הכנסה שנתית של לפחות 160 אלף דולר  לצד תשלומי משכנתה חודשיים בסך 4 אלף דולר.

בשאר ארצות הברית לעומת זאת, למעלה משליש מהתושבים יכולים לאפשר לעצמם דיור בעלות חציונית כאשר עליהם להציג משכורת שנתית מינימלית בסך 100 אלף דולר ולשלם ממוצע של 2,500 דולר משכנתה חודשית.

 

בחזרה לקליפורניה, מחוז לאסן נחשב לזה בעל שיעור דיור בר השגה הגבוה במדינת הזהב כאשר 52 אחוזים מהתושבים המתגוררים בו, יכולים לאפשר לעצמם רכישת בית.

מדובר במחוז היחיד שהגיע לנתונים שחצו 50 אחוז תושבים בעלי מוסגלות רכישה. אחריו ברשימה התייצבו המחוזות איסקיו, פלומס, שסטה וטהאמה, כולם ממוקמים בצפון המדינה. 

מנגד, מחוז מונו בהרי ממות' נמצא בתחתית הרשימה כאשר רק 5 אחוז מתושבים עומדים בתנאים לרכישת נדל"ן במחיר חציוני. סנטה ברברה (10 אחוזים), סן לואיס אוביספו (11), מונטריי ואורנג' (12)

משתרכים גם כן בסמוך אליו בסוף הדירוג. 

בלוס אנג'לס אחוז בעלי המסוגלות עומד על 15 כאשר מחוז סן ברנרדינו הוא זה עם השיעור הגבוה ביותר בדרום קליפורניה, 30 אחוזים.  

YOU MIGHT ALSO LIKE