לתשומת לבם של סוכני הנדל"ן: אלה הפערים במחירי הבתים בשכונות לוס אנג'לס
מפה חדשה חשפה את נתוני השנה האחרונה, שהחלה בקצב מכירות גבוהה. מעטות השכונות שהמחיר החציוני בהן נמוך מהמחיר החציוני הלאומי, והעובדה שנתון זה עומד על מעל ל-10 מיליון דולר בבוורלי הילס לא תורמת. קבלו את סיכום השנה של סוכני הנדל"ן

אין זה סוד ששוק הדיור בלוס אנג'לס הוא מהיקרים בארה"ב, ביחד עם ניו יורק ואזור סן פרנסיסקו. לקראת תום השנה האזרחית, אתר הנדל"ן "Property Shark" פרסם מפה המציגה את המחיר החציוני של בתים בעשרות ערים ושכונות באזור לוס אנג'לס.

 

בית למכירה בלוס אנג'לס (צילום: Getty Images)

 

אומנם לקראת סוף השנה נרשמה האטה בקצב במכירות, אך שנת 2018 תיזכר כאחת השנים הטובות שבהן ניתן היה למכור את הבית. המפה אף מציגה את הפערים הגדולים בין ערים ושכונות מסוימות, למרות הקרבה הגיאוגרפית.

 

מפת המחיר החציוני לפי ערים ושכונות באזור לוס אנג'לס (צילום: Property Shark)

 

ניתן לראות במפה שהמחירים הם מגוונים מאוד, החל מ-610 אלף דולר בווסטלייק, 787,750 דולר בוודלנד הילס ועד למחירים גבוהים בהרבה, לדוגמה מר ויסטה בה המחיר החציוני עומד על 1.427 מיליון דולר.

בחודש אוקטובר האחרון פורסם כי המחיר החציוני הלאומי עומד על 595 אלף דולר, מחיר שבו ניתן, אולי, לרכוש בית בפאתי מחוז לוס אנג'לס. סקר של אגודת סוכני הנדל"ן של קליפורניה (California Association of Realtors) שנערך במאי האחרון מצא כי 28% בלבד מתושבי האזור מרוויחים משכורת שעמה ניתן לרכוש בית שמחירו עומד על 585 אלף דולר, 10 אלף דולר פחות מהחציון הלאומי. כלומר, גם אם תושבי האזור מוצאים בית במחיר שפוי, יש סיכוי של 1 ל-4 שהם מרוויחים מספיק כדי לרכוש אותו.

 

מבט לאזור בוורלי הילס (צילום: Shutterstock)

 

המידע מהמפה של Property Shark מציג מעט מאוד שכונות שהמחיר החציוני אינו גבוה מ-500 אלף דולר, ביניהם לינקולן הייטס (494 אלף דולר), ורמונט סקווייר (495 אלף דולר), וואטס (383 אלף דולר) ונורת' לונדייל (484,500 דולר).

מאידך, השכונות הפופולאריות בקרב הקהילה הישראלית רושמות מחיר חציוני גבוה מהממוצע הלאומי, כגון טרזנה (600 אלף דולר), אנסינו (884 אלף דולר), שרמן אוקס (931 אלף דולר), וואלי וילג' (970 אלף דולר), סטודיו סיטי (1,150,000 דולר) ונורת' הוליווד (650 אלף דולר).

YOU MIGHT ALSO LIKE