שנת מאסר וקנס של 10 אלף דולר: ה-CSLB ממשיך במאבק כנגד חברות שלא מחזיקות ביטוח Workers' Comp
מבצע סמוי נוסף של מנהל הרישיונות של תעשיית הבנייה, הפעם בבייקרספילד, הסתיים עם 9 בעלי חברות שלא החזיקו בביטוח הנדרש בחוק. ל-CSLB גם יש את היכולת להורות על הפסקת פעילות החברה עד להודעה חדשה

החוק בקליפורניה מחייב מעסיקים בחברות בנייה להחזיק בביטוח למקרה שעובדיהם ייפצעו באתר העבודה - דבר שמוכר כ-Workers' Comp. בתחילת החודש נערך מבצע סמוי של ה-CSLB, הארגון שמנפיק רישיונות היתרים לתעשיית הבנייה במדינה, שהסתיים במעצרם של 9 מעסיקים.

 

אילוסטרציה (צילום: CSLB)

 

המבצע התנהל במשותף ע"י הסוכנים הסמויים של ה-CSLB, משרד התובע של מחוז קרן (Kern) ומחלקת הביטוחים של קליפורניה, ונערך ב-9 וב-10 באפריל. עשרות קבלנים הוזמנו לתת הצעות מחיר על שלל עבודות בבית בעיר, החל מ-950 דולר על עבודת גינון וכלה בהצעת מחיר של 4,200 דולר כדי לצבוע את הבית.

כאמור, תשעה חשודים לא החזיקו בביטוח הנדרש בחוק, עבירה שעלולה לגרור עונש מאסר של שנה וקנס כספי של 10 אלף דולר. מעבר לכך, ל-CSLB יש את האפשרות להורות על הפסקת פעילות החברה עד להודעה חדשה. "חשוב לזכור שגם בעל הנכס שבו עובדים הפועלים עלול למצוא את עצמו בבעיה אם מישהו נפצע ולחברה אין ביטוח", מסביר דיויד פוגט, בכיר ב-CSLB.

בעמוד "בדוק את הרישיון" באתר של המנהל אמורים להופיע גם פרטי ביטוח ה-Workers' Comp. קבלנים שפועלים לבדם מחוייבים לקבל פטור מה-CSLB, דבר שגם אמור להופיע בבדיקה באתר.

מעבר לעבירות הביטוח, 18 קבלנים הואשמו במתן הצעת מחיר העולה על 500 דולר למרות שאינם מחזיקים ברישיון, עבירה שעלולה לגרור עונש של חצי שנת מאסר וקנס כספי של 5 אלף דולר.

YOU MIGHT ALSO LIKE