לבנות או לקנות? יתרונות ה-"ניו קונסטרקשן"
בזמן שהיצע הבתים שמוצעים למכירה רק הולך וקטן, יש רוכשים פוטנציאלים שתרים אחר פתרון אחר. בין היתרונות בבניית בית חדש: צריכת אנרגיה יעילה יותר והשימוש בקונספט של 'בית פתוח'

המלאי הזמין של בתים למכירה הוא רק אחת הסיבות למשבר הדיור שפוקד את ארצות הברית, אך הוא גם הסיבה המרכזית לכך שיותר ויותר אמריקאים מחליטים ששווה להם לבנות בית מאשר לקנות אחד. 

 

 

ישנם יתרונות רבים לבניית בית לעומת רכישת בית קיים, אך המרכזי מביניהם הוא נושא ההתאמה האישית. כאשר בונים בית, אפשר לשים דגש גדול יותר על החללים שבהם נרצה לבלות. כך למשל, משפחה שיודעת שתארח הרבה אולי תשקיע יותר במטבח, סלון וחצר מאשר בחדרים עצמם. 

כיום, מגמת הבנייה היא קונספט פתוח בו קירות פנימיים מוסרים לחלוטין. לעומת זאת, בתים קיימים בדרך כלל עושים שימוש בקונספט הישן שכל החדרים סגורים בפני עצמם. אפשרויות ההתאמה אינן מסתיימות רק בקונספט פתוח או סגור, אלא כמעט בכל דבר אפשרי: צבע, ארונות, ריצוף, שיש ועוד.

יתרון נוסף שיש לבתים חדשים הוא החסכון הכספי בהוצאות האנרגיה. בבתים חדשים עושים שימוש בחומר בידוד חדיש, דלתות וחלונות אטומים יותר וכמובן מזגנים וגופי חמים יעילים יותר. מדובר בהפרש של מאות דולרים מדי שנה בעבור משפחה ממוצעת שגרה בבית ישן לעומת משפחה שגרה בבית חדש.

רוכשים רבים נמשכים לרכישת בית קיים וישן בשל מחירו, אך אסור לשכוח שבתים ישנים דורשים עבודה. מצד שני, חשוב כמובן להבהיר שכל בית זקוק לתחזוקה שוטפת, בין אם מדובר בבית הקיים מזה עשרות שנים או בית שנבנה לאחרונה, אך עם בית חדש התיקונים הגדולים והיקרים יותר, כמו למשל החלפת כלל הרעפים על הגג, לא יתרחשו בשנים הראשונות.

היבט נוסף שרוכש פוטנציאלי חייב לשקול הוא נושא הבטיחות. בתים חדשים עוברים ביקורת בכל שלבי הבנייה ובכל התחומים, לרבות חשמל, ביוב ובידוד. מעבר לכך, בית חדש חייב לעבור ביקורת מקיפה לפני שהמשפחה מקבלת את האישור הסופי לגור בו.

כאמור, רבים נמשכים לרכישת בית קיים בשל מחירו היחסית נמוך, אך חשוב לציין שלא תמיד נדרש 20% ממחיר הבית כדי לרכוש מבנה חדש. ישנן חברות בנייה שמציעות "משכנתא ללא בנייה" - מצב בו לא משלמים ריבית או תשלום חודשי בשלבי הבנייה, אלא רק לאחר הכניסה. עם זאת, את המקדמה צריך לשלם לפני שיחלו עבודות הבנייה, אבל לעיתים קרובות מדובר בהרבה פחות מ-20% משווי הבית.

רוכשים פוטנציאלים צריכים לזכור לבדוק את כל ההיבטים לפני שההחלטה הסופית שהם יקבלו, בייחוד בערים כגון לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, ניו יורק ומיאמי בהן מחירי הבתים זינקו בשנים האחרונות בעשרות אחוזים.

YOU MIGHT ALSO LIKE