התאוששות ואופטימיות בשוק הנדל"ן בפלורידה. המתדלק הראשי: ריבית נמוכה
מתווכי נדל"ן מתארים שיפור משמעותי בשוק המכירות במדינת פלורידה באספקטים מסוימים, גם ביחס ליוני אשתקד 2019 בטרם פרוץ המגפה. הריבית למשכנתאות הנמוכה מזה עידנים, מזרימה רוח פורה עם אופטימיות זהירה להגברת הביקוש בעתיד הקרוב

לפי אינדיקציות שונות, שוק הדיור של המדינה שטופת השמש מציג סימני התאוששות חיוביים נכון לנתוני חודש יוני  2020.יותר מכירות חדשות בהמתנה, מלאי דירות תלוי ועומד ואפילו תגי מחירי מכירות חציוניים גבוהים יותר במידת מה, בהשוואה לאלה לפני שנה.

מכירות בתי משפחות קיימים למשפחה עלו בשיעור שנתי של  1.3%. זוהי העלייה הראשונה מאז מרץ ושינוי משמעותי בהשוואה לאפריל ומאי, כך לפי ד"ר בראד אוקונור, הכלכלן הראשי של פלורידה.

"בזכות ההתאוששות היפה הזו ביוני, ובנוסף לצמיחת המכירות החריגה במיוחד שהייתה לנו לפני המגיפה בינואר ופברואר, כאן באמצע נקודת 2020, בשורה התחתונה אנחנו בהפסד נמוך יחסי של -7% בשנה בלבד בהשוואה למחצית הראשונה של 2019"  ציין אוקונר. נשיא  לשכת המתווכים בפלורידה בארי גרומס: "במהלך החודשים האחרונים בתינו הפכו חשובים מתמיד. קונים ומוכרים רבים לחצו באופן ברור על כפתור ההשהיה בחודשים האחרונים בגלל וירוס הקורונה, אך הריבית הנמוכה כעת  עוזרת לתדלק את הביקוש".

 

 

"בנוסף לכך, מכיוון שמשפחות מנווטות את האתגרים של עבודה מרחוק, שיעורים מקוונים ופעילויות יומיומיות אחרות, כולם יחד תחת אותה קורת גג, קונים רבים שוקלים חפצי חובה חדשים בכל הנוגע לבתיהם, בהתאם למציאות המתהווה החדשה".

בסקטור עסקאות מכר שכבר נסגרו - בתים צמודי קרקע (ששיחים יותר בפרברים) בחודש שעבר עלו ב -1.3% משנה לשנה, והסתכמו בכ -27,650 יחידות מכורות.  בעוד שמכירות דירות בעיר צנחו ב -10.9%, ובסך הכל 8,996 בלבד. יש לציין שעסקאות סגורות יכולות להתרחש בין 30-90 יום פלוס לאחר כתיבת חוזי המכירה.

ביוני השלימו  מחירי המכירות החציוניים ברחבי פלורידה הן לבתים צמודי קרקע והן למגורים דירות בעיר במשך 102 חודשים ברציפות, כלומר כ-8.5 שנים. מחיר המכירות החציוני במדינה לבתים קיימים למשפחה  היה 282,000 $, עלייה של 4.4% לעומת השנה הקודמת, כך עולה מנתוני מחלקת המחקר המתווכים בפלורידה בשותפות עם מועצות - עמותות מקומיות. המחיר החציוני הבחודש שעבר ליחידות דירות בעיר היה 210,000 $, עלייה של 7.7% ביחס לנתון שלפני השנה. החציון לתזכורת הוא נקודת האמצע; מחצית מהבתים נמכרו עבור יותר, מחציתם עבור פחות.

מכירות חדשות בהמתנה המשיכו במגמת עלייה במשך חודש שני, לפי הכלכלן הראשי אוקונור. "אם אנו מניחים שמגמת מגמות  מכירות חדשות ימשיכו לספק תחזיות אמינות לגבי  עסקאות סגורות, בחודשים הבאים, אז על סמך המספרים האחרונים מיוני, אנו יכולים לצפות לקיץ טוב מאוד. מכירות חדשות לבתי הארחה בהמתנה למדינה היו גדולות. עליה של 23.2% משנה לשנה ", אמר. "בינתיים, מכירות חדשות בהמתנה של יחידות דירות בעיר הראו עליה של  19.8% בהשוואה ליוני 2019. "מספר גורמים משחקים בביקוש המחודש הזה לדיור, אך ללא ספק, הגורמים החשובים ביותר הם ריבית משכנתא נמוכה בשפל שלא נראה, ושחרור כל הביקוש העמוק מעונת הקניות האביבית הפוגעת שלנו ובכך יש הון  פנוי נוסף. איננו יכולים לצפות לכך רמה מוגבלת של צמיחה במכירות תימשך לנצח; בשלב מסוים אנו נשרוף את הביקוש העצום הזה. אבל הריבית לא צפויה לעלות בקרוב ועדיין יש לה מקום לרדת עוד, ולכן יש לנו כל סיבה להיות אופטימיים לגבי המכירות בחודשים הקרובים, תוך חסימת זעזועים שליליים נוספים למשק. "

 

בצד ההיצע של השוק, המלאי נותר נדיר והוא מהווה מקור לדאגה, במיוחד בקטגוריית הבתים החד-משפחתיים הקיימים, שם ההיצע הצפוי עומד על 2.8 חודשים נכון לחודש יוני", ציין אוקונור. מלאי בתים-עירוניים (רשימות פעילות) היה באספקה ​​של 5.7 חודשים. על פי פרדי מק, הריבית למשכנתא בריבית קבועה בת 30 שנה עמדה על 3.16% ביוני 2020, זאת ירידה של 3.80% בממוצע לאותו חודש דאשתקד 2019.

YOU MIGHT ALSO LIKE