OSHA קנס חברת בנייה בשל ליקויים בטיחותיים בתפעול מערבל בטון
אומנם מדובר בקנס יחסית קטן, בטח כאשר מדובר בחברה שעברה יותר מעשר ביקורות של המנהל, אך בסופו של דבר המסר של הארגון נותר כפי שהיה: בטיחות מעל לכל. באירוע עצמו התהפכה משאית ו-OSHA קבע כי לחברה אחריות לכמעט-אסון

קנס כספי בגובה 600 דולרים הוטל ע"י OSHA, מנהל הבריאות ובטיחות תעסוקתית, על חברת בנייה מקליפורניה, וזאת על רקע תאונת עבודה במסגרתה משאית מערבל בטון התהפכה וכמעט גרמה למותו של עובד.

 

מערבל בטון באתר בנייה (צילום: Shutterstock)

 

מדובר באירוע שהתרחש ב-22 ביוני, אך רק לפני חמישה ימים פסקה וועדה של OSHA בנוגע לקנס הכספי. מדובר בחברת Graniterock מהעיר ווטסונוויל, הממוקמת מזרחית לסנטה קרוז ודרומית למפרץ סן פרנסיסקו. החברה שימשה כקבלן משנה בפרויקט הבנייה שבו נבנה בניין מסחרי בעל שטח של 62 אלף רגל רבוע, כמו גם מבנה חנייה בן 2 קומות. על פי החוזה עליו חתמה החברה, היא הייתה אמורה לספק מגוון שירותים, בעיקר בתחום של בטון.

על פי וועדה של OSHA, החברה לא דאגה להעביר תדרוך לנהג המשאית, בייחוד לגבי מהירות הנסיעה המותרת בתוך אתר הבנייה. בימים שקדמו לאירוע, Granitestock הספיקה לבצע 4 משלוחים של בטון בצורה מוצלחת. כאשר הנהג ניסה לבצע את המשלוח החמישי, הוא החל בנסיעה לאחור על גבי אדמה דחוסה, ובשלב מסוים המשאית התהפכה והוא נלכד בתוך  תא הנהג. בהמשך סיפר הנהג כי לא היה אדם נוסף שהכווין את המשאית, דבר שהיה יכול למנוע מהאירוע לקרות. במהלך השימוע של OSHA, הנהג טען שמספר חפצים ברחבי אתר הבנייה היוו מכשול עבורו.

מאידך, עד ראייה שעובר בחברת הפיתוח שהייתה אחראית על הפרויקט, Sand Hill Property Company, מסר גרסה סותרת לזו של הנהג. לדבריו, הנהג התייחס בזלזול לעבודתו ונהג במהירות גבוהה בתוך אתר העבודה, למרות העובדה שמדובר במשאית גדולה מלאה בבטון. הוועדה של OSHA קבעה כי גרסה זו אמינה, בייחוד לאחר שהנהג הודה שהיה נתון ללחץ בשל העובדה שנותרו רק 15 דקות של כוח במערבל הבטון, אך ידרשו לפחות 30 דקות כדי לפרוק את כל תוכן המשאית.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

הנהג עצמו נפגע באורח קל, עד הוא הלין על חוסר תחושה במספר אצבעות ביד שמאל גם במהלך השימוע שנערך מוקדם יותר החודש, כחצי שנה לאחר התאונה. כאמור, על החברה הוטל קנס כספי יחסית קטן. אין זו הפעם הראשונה שהחברה מסתבכת עם הרשויות, והיא עברה 14 ביקורות של OSHA בשנים האחרונות, חלקן הסתיימו בקנסות כספים נוספים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE