אתר הנדל"ן Zillow: להורים קשה יותר לרכוש בית בארה"ב
סביר יותר שהורים לילדים מתחת לגיל 18 יחרגו מהתקציב שלהם, כך עולה ממחקר של האתר זילו. למרות הרצון לראות יותר אפשרויות, קיים לחץ בקרב ההורים המבקשים להשלים את תהליך המעבר עד שתחל שנת הלימודים הבאה

שנת הלימודים ברוב האזורים של ארצות הברית כבר הסתיימה, ובזמן שהילדים יוצאים לבלות במהלך חודשי הקיץ, הורים רבים מחפשים להשלים את המעבר לבית חדש לפני ששנת הלימודים הבאה תחל.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

רכישת בית היא תמיד תהליך מסובך, בייחוד בעבור אלה שרוכשים בית בפעם הראשונה. ואם לא די בכך, מחקר של חברת הנדל"ן Zillow מצביעה על כך שמשפחות עם ילדים יעברו תקופה קשה יותר בתהליך הרכישה, וזאת בהשוואה לזוגות ללא ילדים.

המחקר מצא שישנה סבירות גבוהה יותר שהורים לילדים מתחת לגיל 18 יחרגו מהתקציב שלהם. עם או בלי קשר, המחקר גם מצא שהורים לילדים מתחת לגיל זה לרוב ירכשו בתים קטנים ממה שהם רצו, ובמרחק גדול יותר ממקום עבודתם של ההורים. "ילדים משנים את החיים באופן ניכר. הצרכים שלהם משתנים באופן מתמיד ונדמה שלא ניתן לצפות את השינויים", מסביר סקיילר אולסן, מנהלת המחלקה למחקר כלכלי בזילו.

"כאשר חושבים על השינויים הללו ומוסיפים לכך את ההתחייבות הכספית הגדולה ברכישת בית, הורים רבים מוכרחים להתפשר. גם העובדה שהורים רבים מחפשים לרכוש ולעבור אל הבית החדש עד ששנת הלימודים הבאה תתחיל גורמת להם להתפשר עוד יותר", מסבירה אולסן.

 

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

אחת התכונות הבולטות בקרב הורים צעירים המבקשים לרכוש בית היא "רשימת הדרישות" הארוכה. כלומר, ישנם פיצ'רים של בית (או של שכונה או עיר) שהורים לא יכולים לוותר עליהם, וזאת לעומת זוגות ללא ילדים שמוכנים להתפשר. כך לדוגמה, מיקום הבית (שהוא נושא תמיד חשוב) הוא עוד יותר חשוב בעיני הורים, שצריכים למצוא מקום שישרת את כלל הצרכים (בית ספר, עבודה, גן ילדים).

המחקר של האתר מצא שהורים לילדים הם בררנים יותר בנוגע לרכישת בית, והם לא יהססו להסתכל על עשרות בתים לפני שיקבלו את ההחלטה. ולמרות המאמץ הזה, כשני-שליש מהרוכשים טענו שהם מוכנים להתפשר על מיקום או תכונה אחרת של הבית כדי להישאר במסגרת התקציבית שהגידרו לעצמם. כ-34.1% מתוכם התפשרו בנוגע למיקום והסכימו לבצע נסיעות ארוכות יותר לעבודה, 31.2% ויתרו על בית גדול יותר ו-32.7% הסכימו להתפשר על רמת הגימור בבית.

המחקר התמקד ברכישת בתים, אך בחן גם את סוגיית ההשכרה. הורים השוכרים דירה ממלאים פי 2 יותר בקשות לשכירות מאשר זוגות ללא ילדים, ובממוצע לוקח להם חודש יותר למצוא דירה מתאימה.

החדשות הטובות הן ש-94.6% מהורים שרכשו בית בשנה האחרונה אמרו שהם שבעי רצון מהעסקה, קצת מעל מהנתון המקביל בקרב זוגות ללא ילדים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE