אגודת סוכני הנדל"ן טוענת: מחירי הבתים בוואלי נמצאים במגמת התאוששות
אחרי שהמחירים טיפסו לשיאים במהלך 2018, רוכשים פוטנציאלים נרתעו מרכישה. אולם נתוני המכירות של חודש אפריל (בהם עלייה של 5% בכמות הבתים שנמכרו) מעידים על כך שהמגמה נמצאת לקראת סיומה. ולמרות זאת, מומחים מזהירים: "מעמד הביניים נדחק מחוץ לוואלי אט אט"

שוק הדיור בוואלי לוס אנג'לס מראה סימנים של התאוששות לאחר שנרשם זינוק של 5% בכמות הבתים שנמכרו בחודש אפריל. סך הכל נמכרו 495 בתים, 22 יותר מחודש אפריל אשתקד ו-24% יותר מהחודש הקודם, מרץ 2019.

 

עמק סן פרננדו, או "הוואלי" (צילום: רויטרס)

 

הנתונים פורסמו ע"י אגודת סוכני הנדל"ן של דרום קליפורניה (Southland Regional Association of Realtors), ומהם עולה כי המחיר החציוני של בתים בוואלי עומד על 695 אלף דולר, ירידה מזערית של 0.3% לעומת אפריל 2018 ועלייה מזערית לעומת החודש הקודם.

כזכור, כבר בשנה שעברה הורגשה ירידה קלה בנתוני המכירות. העלייה שמתרחשת כעת היא השלכה ישירה של הירידה דאז, וזאת מכיוון שנוצר מרחב תמרון בעבור הרוכשים הפוטנציאלים. לשם השוואה, בחודשים מאי ואוגוסט אשתקד המחיר החציוני של בית בוואלי עמד על 708 אלף דולר.

העלייה בנתוני המכירות מגיעה בדיוק בזמן שמשבר בתחום של דיור בר-השגה רק הולך ומחריף בוואלי ובעיר עצמה. רבים תוהים אם מעמד הביניים נדחק החוצה מהאזור, וזאת למרות המאמצים לפתור את הבעיה. כזכור, רק בחודש פברואר האחרון הזהיר מתיו פינאפ, בכיר במרכז לחקר כלכלי ותחזיות באוניברסיטת Cal Lutheran, שמעמד הביניים "נדחק החוצה אט אט" בשל מחירי הדיור.

לוס אנג'לס אינה העיר היחידה שבה מחירי הדיור עולים בשנים האחרונות, אך מחיר המחייה בעיר גם ככה נחשב לגבוה ועל כן המשבר מורגש בצורה יתרה בדרום קליפורניה. בין קיץ 2011 לבין קיץ 2018, השכר הממוצע עלה ב-17% בלבד. לעומת זאת, מחירי הבתים זינקו בתקופה זו ב-73%, נתון עגום שלמעשה מסביר את המשבר כולו.

רוכשים פוטנציאלים רבים מחפשים נכסים באזור כמו סנטה קלריטה, שנמצא הרחק בצפון המחוז ובו מחירי הדיור אמורים להיות זולים באופן משמעותי מהעיר לוס אנג'לס ומאזור הוואלי. במהלך חודש אפריל האחרון, 214 בתים באזור זה נמכרו - עלייה של 12% לעומת השנה הקודמת. מדובר בפעם הראשונה מזה חמישה חודשים שנרשמת עלייה בנתון.

"מחירי הבתים אומנם זינקו בהרבה, אבל הם עדיין לא קבעו שיאים חדשים. עובדה זו גורמת לאזור סנטה קלריטה להיות כדאית במובן הכלכלי", מסבירה אמנדה אצברי, מנהל סניף סנטה קלריטה באגודת סוכני הנדל"ן של דרום קליפורניה.

YOU MIGHT ALSO LIKE