למרות משבר הדיור: ירידה של 0.9% בהתחלות הבנייה במהלך חודש מאי
בסוף חודש אפריל פורסמו נתונים מעודדים (צמיחה של 6.8% בהתחלות הבנייה) אך חודש מאי איכזב קשות. ירידה משמעותית נרשמה בהתחלות הבנייה של בתים פרטיים, אך עלייה קלה בכמות בנייני הדירות שנבנו הצליחה לחפות על הנתון העגום

התחלות הבנייה של בתים ברחבי ארצות הברית חוותה מגמת ירידה במהלך חודש מאי, כך על פי נתונים רשמיים שפורסמו ע"י הממשל. עלייה קלה בכמות בנייני הדירות לא הצליח לחפות על הירידה המשמעותית שנרשמה בהתחלות הבנייה של בתים פרטיים ("וילות").

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

משרד המסחר של ארצות הברית פרסם כי 1.27 מיליון בתים, בנייני דירות ויחידות דיור נוספות החלו להיבנות במהלך חודש מאי, ירידה של 0.9% לעומת החודש הקודם. על פי המשרד, אחת הסיבות לאופטימיות היא העובדה שנרשמה עלייה של 0.3% בכמות הבקשות שהוגשו כדי להתחיל בבנייה חדשה. 

לשם השוואה, בין החודשים מרץ לאפריל נרשמה עלייה של 6.8% בנתון זה, כך שירידה של פחות מאחוז מצביעה על הבדל עצום בין שני החודשים. מגמת הבנייה שבה בתים פרטים נמצאים בירידה ובתי דירות נמצאים בעלייה נמשכה במהלך חודש אפריל (ירידה של 6.4% בבתים הפרטיים ועלייה של 10.9% בבתי הדירות).

על פי מומחים, גובה המשכנתאות צפוי לרדת בחודשים הקרובים - דבר שאמור לעודד בנייה ורכישה של בתים ודירות. עם זאת, יש הטוענים שהירידה הצפויה לא משפיעה כלל על שוק הדיור: "למרות העובדה שגובה המשכנתאות יורד, מחירי הבתים ממשיכים להיות גבוהים ביחס לשכר", הסביר רוברט דיץ', הכלכן הראשי של איגוד הלאומי לבוני בתים (National Association of Home Builders).

בחלוקה גיאוגרפית, הדו"ח של משרד המסחר הצביע על האטה בהתחלות הבנייה בכל אזור במדינה מלבד הדרום, שם דווקא נרשמה עלייה של 11.2% בכמות התחלות הבנייה. לשם השוואה, בצפון-מזרח ארצות הברית נרשמה ירידה של 45.5% בהתחלות הבנייה במהלך החודש.

YOU MIGHT ALSO LIKE