לקראת עונת השיפוצים: אלה הן מגמות העיצוב והבנייה של 2019
הצורה בה הבית מעוצב מספר הרבה על בעליו, ועל כן רבים מבקשים לבצע התאמות כגון הסרת הקירות בין המטבח לסלון. שורה ארוכה של מגמות נרשמת בתקופה האחרונה, ביניהם הכנסת קצת צבע למטבח ולשירותים

הפרויקטים הגדולים ביותר בשיפוץ ביתי בדרך כלל קורים במהלך חודשי הקיץ, ולקראת עונה זו ליקטנו את מיטב מגמות העיצוב והבנייה ברחבי ארצות הברית.

 

 

מגמה שהתפשטה בשנים האחרונות בכל ארה"ב היא הורדת הקירות שחוצצים בין חדרים משותפים כמו הסלון, המטבח וחדר האוכל. מדובר בשיפוץ שמוצא חן בעיני משפחות רבות, ולא רק כאלה שמבקשים "לנצל" את כל שטח הבית לטובת אירוח. כך למשל, אדם שמבשל במטבח יכול עדיין לשוחח עם הנמצאים בסלון. העיצוב הפתוח גורם לתחושה של קשר, וכמובן שעיצוב סגור (בו למשל, המטבח הוא חדר סגור בפני עצמו) למעשה מנתק את החדרים - ואת המשפחה שגרה בבית.

טרנד נוסף שנמצא בעלייה בשנים האחרונות הוא הכנסת צבעים למטבח. עד לא מזמן, צבעי הלבן למיניהם (לבן רגיל, אוף ווייט, וכו') היו שכיחים בכל מטבח, אך בשנים האחרונות המגמה פורחת עם צבעי אביב. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בארונות, ובשנים האחרונות נראו מטבחים בעלי ארונות בצבעים כגון כחול כהה (navy blue) וצבעי עץ שונים. במקרים מעטים אחרים, בעלי הבתים מבקשים לשמר את הצבע הלבן בארונות, אך בוחרים בשיש בעל צבע עז יותר.

 

 

בזמן שארונות המטבח הפכו לצבעוניים יותר, בעלי הבתים מבקשים לקחת את השיש דווקא לכיוונים אחרים - לבן בהיר. משטחי קוורץ הפכו לפופולאריים ביותר, בייחוד לאור המראה הצח שלהם. יש המבקשים לשלב בין שיש "קלאסי" לבין משטחי קוורץ איכותיים וליצור דפוסים ייחודים. אחד היתרונות העצומים של משטחי הקוורץ הוא העובדה שניתן לקבל בדיוק את מה שרוצים בהזמנה אישית, וזאת מכיוון שמדובר בחומר מעשה ידי אדם. לעומת זאת, משטחי גרניט מגיעים בבלוקים בגדלים שנקבעו מראש.

בדומה למטבחים, גם בעיצוב של חדרי השירותים מכניסים יותר צבע. ובכל זאת, צבעי הלבן והאפור הקאלסיים הם עדיין פופולאריים מאוד, אך ישנה מגמה לפיה ארונות המטבח מעוצבים בצבעים כמו כחול כהה או ירוק. במקרים רבים, בעלי הבתים בוחרים להכניס את אותו שיש במטבח ובשירותים.

 

 

כל מגמות העיצוב הללו נועדו להפוך את הבית לנוח יותר בעבור הגרים בו. וכך בדיוק קורה עם מגמת צביעת הקירות, שמתרחקת במעט מהצבעים הרגילים של לבן ואפור, ויש המנסים לעצב את הבית בצבעים. הכל כמובן תלוי באור ובאוויר של החדר, אך צביעת קיר שלם בצבע כהה כבר אינו נחשב לדבר פסול.

לסיום, המגמה המשונה ביותר שנרשמה בתקופה האחרונה היא השימוש בבטון בתוך הבית. אם עד לאחרונה התרגלנו לראות את הבטון בשביל הגישה לבית, הרי שבימינו ישנם בעלי הבתים שאוהבים לעצב את חלקו הפנימי של הבית בבטון, בייחוד בתור שיש, אך גם בתור מרצפות לרצפה. הדבר יוצר שילוב מיוחד וגורם לתחושה של זרימה טבעית כאשר נכנסים או יוצאים מהבית.

YOU MIGHT ALSO LIKE