קנס כספי של מאות אלפי דולרים הוטל על חברה שהתעלמה מהוראות הבטיחות וגרמה לפציעת עובד
החברה ממחוז אורנג' עברה לא פחות מ-34 אירועי בטיחות הקשורים לאקדחי מסמרים, דבר שגרם ל-OSHA להטיל את הקנס הגבוה. בכיר במנהל: "מעסיק ספציפי זה ידע שמדובר בכלי מסוכן ובכל זאת לא נקט בצעדים להבטיח את בטיחותם של עובדיו"

אזהרה חמורה וקנס כספי כבד הוטלו לחברת Circle M Contractors שבסיסה בעיר ראנצ'ו סנטה מרגריטה (מחוז אורנג', קליפורניה), וזאת בגין עבירות חוזרות על תקני OSHA, מנהל הבריאות ובטיחות תעסוקתית.

 

החברה לא דאגה להכשיר את העובד, וכעת היא תשלם מאות אלפי דולר (צילום: Shutterstock)

 

מוקדם יותר השנה, ב-17 באפריל, אחד מעובדי החברה נפצע באורח קשה ביותר, וחקירת OSHA חשפה כי החברה לא הכשירה בצורה מספקת את העובדים לפני שנתנה להם לעבוד עם אקדח מסמרים. באירוע המדובר, שהתרחש באתר בנייה בעיר לייק פורסט (גם היא במחוז אורנג'), אחד העובדים החזיק באקדח המסמרים ביד ימין כאשר ירה באקדח, דבר שגרם למסמר להינעץ ביד שמאל.

וועדת המשמעת של OSHA ביצעה את החקירה וציינה שתי עבירות משמעותיות. החברה לא סיפקה הכשרה מעשית כלשהי, לא בתפעול האקדח מסמרים ולא בכללי הבטיחות הנלווים אליו. אחד מהכללים הללו הוא הסעיף החמור השני שמצאה הוועדה, ובה נטען כי החברה הייתה חייבת לוודא שכאשר האקדח לא בשימוש, מחזיקים אותו רק מהידית ולא שמים את האצבע על ההדק. עוד קבעה הוועדה כי מדובר בעבירה מכוונת, וזאת מכיוון שהחברה עברה לא פחות מ-34 אירועי בטיחות הקשורים לאקדחי מסמרים בשנתיים האחרונות. על כן, OSHA החליט להטיל קנס כספי בגובה 225,500 דולר כנגד Circle M Contractors.

 

שמירה על כללי הבטיחות תשמוע על העובדים, אך גם על השורה התחתונה (צילום: Shutterstock)

 

"על המעסיקים להכשיר בצורה ראויה כל עובד אשר ישתמש בכלים חשמליים, לרבות אקדח מסמרים שנחשב למסוכן מאוד. מעסיק ספציפי זה ידע שמדובר בכלי מסוכן ובכל זאת לא נקט בצעדים להבטיח את בטיחותם של עובדיו", אמרה ג'וליאן סאם, מנהלת OSHA.

כאמור, לחברת Circle M Contractors עבר בעייתי מאוד והיא הייתה נתונה לעשרות חקירות של OSHA, דבר שגרם לקנס הכספי לעלות לסכום הגבוה. המנהל עשוי לגלות איפוק כאשר מדובר בעבירה הראשונה, אך מי שמפר את חוקי הבטיחות באופן שיטתי יענש בסופו של יום, ובחומרה רבה.

YOU MIGHT ALSO LIKE