לוס אנג'לס הכריזה: תכנית חדשה תחסוך 30 אלף דולר וחודשי המתנה לאישורים בבניית גסט האוס
תכנית ADU-YOU תסייע בהוצאות האדריכלות והעיצוב ותזרז את הבירוקטיה בהליך בניית יחידת הדיור. לפי הרשויות כולם יוכלו להתקבל אך הבנייה תחוייב במספר תנאים

תושבי לוס אנג'לס המעוניינים לבנות יחידת דיור נפרדת או גסט האוס יכולים כעת לחסוך עשרות אלפי דולרים בהוצאות הבנייה, זאת תודות לתכנית חדשה שמציע העירייה.

חבר המועצה, קוין דה לאון, הודיע אמש על תכנית ה YOU-ADU שתהיה תלויית אישור הרשויות ותסייע בהקמת יחידת המגורים. לדברי נציגי הרשויות, היא עשויה לחסוך לכל תושב סכום שנע בין 20 ל-30 אלף דולר בהוצאות האדריכלות והעיצוב.  

בנוסף, הם מסבירים כי התכנית גם תחסוך זמן המתנה לאישורי הבניה וההיתרים (פרמיט) שינוע בין שניים לארבעה חודשים פחות מהזמן המשוער בדרך כלל וזאת בשל עצם העובדה שהיא כבר אושרה בבקשה לתכנית הסיוע עצמה. 

 

גסט האוס בלוס אנג'לס. צילום אילוסטרציה

"המטרה היא לחסוך לבעלי הנכסים זמן וכסף", אמר דה לאון לכלי התקשורת והוסיף כי עלות בניית גסט האוס (ADU) נעה בין 150 ל-200 אלף דולר. כעת, לדבריו, לא רק שהתכנית תאפשר לבעלי בתים לייצר שטח מגורים נוסף עבור בן משפחה שיוכל לעבור אליו או להשכיר את המקום תמורת דמי שכירות, אלא שהיא גם תסייע בפיתרון מצוקת הדיור בעיר.   

"זהו לא סוד שתושבי לוס אנג'לס נאבקים למצוא דיור בר השגה. בהתחשב בעובדה שלוס אנג'לס הפכה לבירת ההומלסים של המדינה, אנו בהחלט זקוקים ליותר אפשרויות מגורים, חד וחלק".

עוד אמר חבר המועצה מהמפלגה הדמוקרטית כי הביקוש לדיור במחוז לוס אנג'לס הוא אסטרונומי ואף הזהיר מפני מה שהגדיר כגל צונאמי שצפוי להתרחש בקרוב בעקבות סיום מדיניות הקשחת התנאים לפינוי הדיירים (eviction) על רקע מגפת הקורונה, שהוכרז בתחילת השנה וכזכור, גרם לבעלי הנכסים להיות חסרי אונים במצבים שדייר סירב לשלם שכר דירה, אך הם לא יכלו לפנותו. 

לדבריו, מעל לחצי מיליון דולר הושקעו לטובת תשלום לשני משרדי הארכיטקטים שהוסמכו על ידיו לפתח את עיצוב ותכנון התכנית החדשה.

חשוב לציין שעל מנת לקבל את כספי הסיוע, יש לתכנן את יחידת הדיור על פי התנאים הבאים - גודלה ינוע סביב 455 פיט, גג הבית יהיה גג גמלון (בצורת משולש שווה שוקיים, באנגלית - gabled roof) ויעוצב להתקנת פנאליים סלולריים. 

 

"התכנית תסייע בפיתרון מצוקת הדיור בעיר"

נארין קאדריבגנוביץ', מנהל חברת "קאדרה ארכיטקטים", אחד משני המשרדים שאחראים על פיתוח התכנית, אמר כי לפי ההערכות, בעיר עצמה יש סביב 186 אלף נכסים שפוטנציאלית מאפשרים את כל התנאים לבניית יחידת דיור ובעליהם יכולים בקלות להתקבל לתכנית החדשה. לגבי מאות אלפי הנכסים הנוספים בעיר,  הוא מסביר כי גם כן יוכלו לקבל את הסיוע, אולם יתכן שיצטרכו קודם כל להתגבר על מספר קשיים בירוקטיים בהליך אם הנכס ממוקם באזור ההרי, נחשב נכס היסטורי או קיימות לגביו מגבלות אחרות.

הכרזת התכנית אמש, מהווה נקודת ציון נוספת במאמצי הרשויות לפתור את משבר הדיור וחסרי הבית. בתחילת השנה הוכרזו מספר צעדים במטרה להגן על דיירים שעלולים להיות מחוסרי דיור בעקבות ההקלות על בעלי הבתים בפינויהם מהנכס.

האחראים לתכנית החדשה אומרים כי היא צפוייה לסייע במשבר: "המצוקה נובעת במחסור של דיור בר השגה וכתוצאה מהרגולציות שמקשות על בניית בתים חדשים. ישנם פיתרונות קיימים, אך כעת אנחנו צריכים שהציבור יהיה מודע אליהם". 

YOU MIGHT ALSO LIKE