קליפורניה עברה את פרופ 19. הנה מה שזה אומר עבור נדל"ן באזור המפרץ

שתי הצעות בהצבעה השנה היו משפצות את חוקי מס הרכוש בקליפורניה, אבל רק צעד אחד עבר.

הצעה(פרופ') 15, שהייתה מעלה את מסי הנכסים על נכסים מסחריים מעל 3 מיליון דולר, הובסה עם 52% מכמעט 8 מיליון קולות שהטילו "לא".

להצעה 19, שעברה ברוב של 51.1% נכון ליום שני, יש שני חלקים נפרדים, הראשון שבהם מאפשר לבעלי בתים בני 55 ומעלה או אלה שאיבדו את ביתם באסון טבע להעביר את הערכת המס שלהם לבית חדש. ערך המס של הבית החדש יתווסף להערכת המס הנוכחית במידה והבית החדש יקר יותר. העברה כזאת יכולה להיעשות שלוש פעמים ולבעלי בתים יש שנתיים למכור את הבית הנוכחי שלהם ולקנות אחד חדש.

 

$500M California listing may be most expensive home in America | Fox  Business

 

המחוקקים מקווים שצעד זה יגדיל את מכירות הבתים על ידי הרגעת החששות של אלו שרוצים לעבור אך חוששים מעלייה בחשבונות המס.

החלק השני של המדד מבטל את היכולת של בית לעבור מהורה לילד או לנכד מבלי להעריך מחדש את ערך הבית, אלא אם כן זה המקום מגורים העיקריים של הילד או הנכד. אם הילד או הנכד לא גר בבית שעבר בירושה ובמקום זאת בוחר להשכיר אותו, ניתן להעריך מחדש את ערך המס.

נכון לפעם, בני משפחה יכלו להעביר בית וערך הנכס לא יוערך מחדש. הם יכלו גם להעביר נכסים להשכרה ולפטור עד מיליון דולר מהערך המוערך. פסיקה זו מבטלת את הפרצות הנ"ל.

החקיקה של Prop. 19 עלולה לגרום לבעלי נדל"ן להעריך את התוכניות העתידיות שלהם ולהחליט אם לקנות, למכור או להעביר בעלות על בתיהם לפני שהמדד ייכנס לתוקף. אבל בעוד עסקאות נדל"ן מחכות, עדיין יש כמה הבהרות הדרושות ממועצת השוויון של קליפורניה.

השינויים החדשים בהעברות נכסים בין בני משפחה צפויים להתחיל ב-16 בפברואר 2021. החל מה-1 באפריל 2021 יחולו העברות מס רכוש לקשישים, נכים וקורבנות אסונות טבע, אך לא ברור אם בעלי הבתים הנוכחיים המעוניינים לנצל את המדד יצטרכו להמתין עד אז כדי לעשות זאת. מכיוון ששיעורי המשכנתא נמוכים מבחינה היסטורית, ייתכן שחלק מבעלי הבתים ירצו להשלים את אחת העסקאות לפני מועדי הדדליין הללו, גם אם העסקה האחרת תסתיים לאחר ה-1 באפריל.

תוצאות ההצעה לא יאושרו במדינה עד ה-11 בדצמבר, שלאחריו יוכלו מועצת השוויון לספק הנחיות נוספות.

הכנסות חדשות ממס רכוש המופק מהצעה 19 יסייעו בהקמת קרן תגובה לכיבוי אש בקליפורניה, כאשר 20% מהכספים יוקצו למחלקה ליערנות והגנה מפני אש ו-80% מהכספים שהולכים למחוזות מיוחדים מקומיים לכיבוי אש.

YOU MIGHT ALSO LIKE