*הונאת קונסטרקשן בקליפורניה: הלקוחות שילמו סכומי עתק על שיפוץ שמעולם לא בוצע
בני זוג ובתם שניהלו חברת בנייה בצפון קליפורניה צפויים לעמוד לדין לאחר שכתב אישום חמור הוגש נגדם. לפי החשד, הם חתמו על עשרות חוזים מול בעלי נכסים שבתיהם נהרסו בשריפת יער, ולמרות שהם גבו כספים רבים, בפועל לא בוצעו עבודות כלשהן

כתב אישום חמור הוגש כנגד חברת בנייה מצפון קליפורניה, וזאת בחשד שראשיה ביצעו הונאת ענק כאשר הועסקו לבנות מחדש כארבעים בתים שנשרפו כליל במהלך "שריפת טאבס" לפני כשלוש שנים.

 

שלט של החברה, שנתלה מחוץ לאחד הבתים שעבודות הבנייה בו לא הושלמו (צילום: איי. בי. סי. 30)

 

לא פחות מ-59 סעיפים, לרבות גניבה, גניבה מקשישים והשגת כספים בדרכי מרמה, מופיעים בכתב האישום כנגד סאל ופאם צ'יארומנטה, בני זוג שהקימו את חברת "צ'יארומנטה קונסטרקשן אנד פלמינג". גם בתם של בני הזוג, איימי פרי, הוזכרה בכתב האישום.

למעשה, תלונות כנגד החברה החלו להתקבל כבר בראשית 2019, ביניהן הטענה שלא עמד במסגרת הזמנים שסוכמה, ובמספר מקרים לא בוצעו עבודות כלשהן: "ללקוחות שלי חשוב מאוד שאנשים יבינו מה הבחור הזה עשה להם. הוא הבטיח הבטחות למרות שידע שהוא לא מסוגל לעמוד בהן", הסביר ריצ'רד פרימן, עורך דין המייצג 14 בעלי בתים שנפגעו

תחילה, פרימן סייע למספר לקוחות לבטל את החוזים שעליהם הם חתמו עם בני הזוג, אך התפנית נרשמה כאשר בעל נכס נוסף פנה אל העורך דין וטען ששילם לבני הזוג כמאה אלף דולר בתמורה לקביעת תאריך לתחילת העבודות. למרות התשלום הנאה, דבר לא נעשה בנכס.

"בכל 40 שנותיי כעורך דין, מעולם לא ראיתי חברה שהתאמצה כל כך כדי לנצל ולהונות אנשים פגיעים", אמר פרידמן.

מעבר להליך הפלילי (שבו פרידמן מקווה שלקוחותיו יקבלו פיצוי כספי), נכון להיום משרדי החברה נותרו סגורים (אם כי לא ניתן לדעת אם מדובר בתוצאה של משבר הקורונה, או של הגשת כתב האישום). בנוסף, ב-CSLB החליטו לשלול את רישיונו לעסוק בקבלנות בקליפורניה.

YOU MIGHT ALSO LIKE