הסוף לפציעות גב? טכנולוגיה חדשה מאפשרת להרים 200 פאונד ללא מאמץ
בעלי החברות יוציאו 100 מיליארד דולר בשנה הקרובה על פציעות גב, אך שלד חיצוני בעל טכנולוגיה חדישה מאפשר להרים 200 פאונד ולהרגיש כאילו מרימים 10 פאונד בלבד. המכירה תיפתח במהלך השנה הקרובה, המשלוח הראשון ב-2020

חברת הרובוטיקה סרקוס (Sarcos) חשפה השבוע את הגרסה המשופרת לשלד החיצוני שיצרה, ה-Guardian XO Max החשמלי שמופעל ע"י מצברים ובעזרתו יכול עובד להרים בצורה בטוחה וקלה חפצים במשקל של עד 200 פאונד.

 

כיתוב (צילום: Sarcos)

 

משרד העבודה האמריקאי מעריך שבעלי החברות בארה"ב מוציאים כ-100 מיליארד דולר בשנה על פציעות גב של עובדיהם, דבר שיכול להצטמצם באופן משמעותי בעזרת טכנולוגיה כזו. עם זאת, הטכנולוגיה הזו לא חדרה לעומק השוק, וסקר שנערך בחודש שעבר מצא כי רק 13% מחברות הבנייה משתמשות במה שכונה "טכנולוגיה מתלבשת".

ה-Guardian XO הוא מוצר חלוצי בתעשייה, אך סביר להניח שבשנים הקרובות יקומו מספר מתחרים. כאמור, הוא עובד בעזרת מצברים שהמאפשרים שמונה שעות פעילות רצופה. אם חפצים בכך, ניתן להחליף את הסוללות תוך כדי ולא לעצור את העבודה. במהירות הליכה של בני אדם, ה-Guardian צורך 400 וואט חשמל בלבד, ירידה של 90% לעומת מוצרים דומים.

 

כיתוב (צילום: Sarcos)

 

יחס הכוח עומד על 20 ל-1, כלומר האדם בתוך השלד החיצוני יוכל להרים 100 פאונד ולהרגיש כאילו הוא מרים 5 פאונד בלבד. השלד מעביר את כובד המשקל לאדמה, דבר שבעצם מוריד אותו מהמפעיל. בתוך "החליפה" ישנם חיישנים שיכולים לקרוא את תנועת הבן אדם בתוך שבריר שניה, דבר המאפשר גמישות וחופש תנועה כמעט מוחלט.

בהמשך השנה, השלד החיצוני יוצע למכירה, אך יתכן שחברות הבנייה יידרשו לשלם דמי מנוי חודשיים ולא תתאפשר רכישתם באופן ישיר. בחודשים הקרובים התמונה צפויה להתבהר, והחברה מעריכה שהשלד הראשון יגיע לחברות הבנייה בעוד כשנה, ראשית שנת 2020.

YOU MIGHT ALSO LIKE