8 עצורים בתום מבצע סמוי של ה-CSLB באורנג' קאונטי
הגוף המפקח על תעשיית הבנייה במדינת הזהב ממשיך לפעול ביד קשה כנגד העוברים על החוקים והתקנות. הפעם החוקרים התמקמו בבית בדנה פוינט וביקשו לבצע עבודות כגון הנחת בטון והחלפת רצפה. בין העבירות: דרישה גבוהה לפיקדון ועבודה ללא רישיון

הסוכנים הסמויים של ה-CSLB, הארגון שמנפיק רישיונות היתרים לתעשיית הבנייה בקליפורניה, ממשיכים לפעול ברחבי המדינה במטרה ללכוד את אותם קבלנים שפועלים ללא רישיונות ובניגוד לחוק. הפעם, בתום מבצע שנערך במחוז אורנג' שבדרום המדינה, 8 קבלנים נעצרו ועלולים להיענש בחומרה.

 

אילוסטרציה (צילום: CSLB)

 

המבצע התנהל במהלך יומיים באמצע החודש, וביחד עם שיתוף פעולה של משרד התובע במחוז אורנג' ומשרד השריף המקומי. מספר סוכנים התמקמו בבית בעיר דנה פוינט (Dana Point) בסמוך לחוף קפיסטרנו. הסוכנים תיאמו פגישות עם קבלנים שנחשדו שפעלו בניגוד לחוק תוך כדי שהתחזו לבעלי בתים המבקשים לבצע שלל עבודות בבית, לרבות התקנת ריצוף חדש, הנחת בטון ועוד.

אף הצעת מחיר אינה עמדה בחוק הקבוע כי לא ניתן לבצע עבודות ב-500 דולר או יותר ללא רישיון. חלק מההצעות היו יחסית נמוכות (1,200 דולר על ריצוף), אך חלקן חצו את רף 10,000 דולר. כל השמונה יואשמו בסעיף של מסירת הצעת מחיר העולה על 500 דולר ללא רישיון - עבירה שגוררת עונש מאסר של עד שישה חודשים וקנס כספי של עד 5,000 דולר.

שבעה מתוך השמונה אף יועמדו לדין בגין עבירות פרסום מאחר שהחוק קובע שמפרסם חייב לציין כי אינו מחזיק ברישיון בתוקף. העוברים על חוק זה צפויים לקבל קנס כספי של 700 עד אלף דולר. "על בעלי הבתים לחפש את מספר הרישיון שאמור להופיע על גבי הפרסום, או לחלופין למצוא פסקה קצרה המסבירה כי הקבלן אינו מחזיק ברישיון ועל כן יכול לבצע עבודות של עד 500 דולר, סכום הכולל חומרי גלם והעבודה עצמה", הסביר דיויד פוגט, בכיר ב-CSLB.

אם לא די בכך, שניים מהקבלנים עברו על החוק כאשר דרשו מקדמה גדולה מהמותר. על פי החוק במדינה, ניתן לדרוש 10% או 1,000 דולר, הסכום הנמוך מבין השניים. כלל החשודים נעצרו ושוחררו כעבור שעות בודדות, אך עליהם להתייצב בבית המשפט באוגוסט הקרוב, שם יתקיים הדיון הראשוני בעניינם.

YOU MIGHT ALSO LIKE