OSHA חושף את הקנסות הגבוהים ביותר שהוטלו ברבעון האחרון
חברות רבות נקנסו בסכומי עתק בגין עבירות שונות במהלך הרבעון הרביעי של 2018. רק בשבוע שעבר עודכנו הקנסות והארגון החליט לפרסם את רשימת חמש החברות שנקנסו בסכומים גדולים. המסקנה העיקרית: זלזול החברות בעובדים מובילה לפגיעה פיזית בהם פגיעה כספית בחברה

מנהל הבריאות ובטיחות תעסוקתית (OSHA) חשף מוקדם יותר היום את הקנסות הגבוהים ביותר שהטיל על חברות בנייה במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2018. מדובר בקנסות כבדים ביותר, שכן חברה אחת נאלצה לשלם יותר מ-420,000 דולר בעבור עבירות שביצעה.

 

ביקורת של OSHA בעת הנחת בטון (צילום: Shutterstock)

 

כמדי שנה, OSHA מייקר את הקנס הכספי שניתן להטיל על מבצעי העבירות. כך למשל, עבירה שמוגדרת כ"רצינית" ע"י המנהל גוררת קנס כספי של 13,260 דולר, עלייה לעומת 12,934 דולר אשתקד. עבירות מקצועיות (למשל, אי-הסרתו לחלוטין של עובש בעבודה שנועדה להסירו) תוביל לקנס כספי של 13,260 דולר על כל יום שבו הבעיה לא מטופלת. בדומה לעבירה "רצינית", גם זו גררה קנס בגובה 12,934 דולר אשתקד. בנוגע לעבירות חוזרות, OSHA החליט לייקר את הקנס מ-129,336 דולר ל-132,598 דולר.

החברה שמובילה את הרשימת הקנסות של הרבעון הרביעי היא RKM Utility Services מהעיר ריצ'רדסון, פרבר צפוני של דאלאס. החברה נקנסה בסכום של 422,006 דולר בעקבות מותו של עובד שעסק בחפירת תעלה ונחשף למימן גופרתי. למעשה, החברה נקנסה בגין שלל עבירות שקשורת לאירוע. בנוגע לעבירות בטיחות, OSHA החליט לקנוס את החברה ב-150,400 דולר. לטענת המנהל, החברה לא פעלה מספיק כדי למנוע נפילות מגובה רב ולא התייעצה עם מהנדס לפני חפירת התעלה. יתרה מכך, החברה לא העבירה תדרוכי בטיחות ולא בדקה את איכות האוויר בתוך התעלה עצמה, עבירות שגררו קנס של 271,606 דולר. RKM בחרה להגיש ערעור בנוגע למספר סעיפים שבהם הואשמה.

עם קנסות כספיים בסכום מצטבר של 331,101 דולר, חברת Insight Pipe Contracting מפנסילבניה ניצבת במקום השני ברשימה הלא מכובדת. החברה קיבלה את העונש בגין אירוע בו אחד מעובדיה התחשמל למוות ושניים נוספים נפצעו באורח קשה. חקירת המנהל גילתה ליקויים רבים בתכנון וביצוע העבודה. עובדי החברה, לרבות השלושה שמעורבים באירוע, לא הוכשרו בנוגע לעבודה במקומות סגורים וצפופים כפי שהתבקשו באותה עבודה. מעבר לכך, החברה לא בדקה את איכות האוויר בתוך המנהרה שחפרה, לא השיגה את אישורי העירייה הנדרשים והעובדים לא נקשרו לרצועות בטיחות. 

חברת Northeast Framing ממסצ'וסטס מדורגת במקום השלישי לאחר שנקנסה ב-311,330 דולר לאחר שהואשמה ב-11 סעיפים חמורים בעקבות מותו של עובד שנפל מגובה רב באתר בנייה בבוסטון. על פי OSHA, החברה פעלה בצורה רשלנית כאשר לא סרקה את אתר העבודה כדי לאתר חפצים שעלולים להפריע לתנועת העובדים בגובה, לא הכשירה את העובדים בעבודה בגובה ולא סיפקה להם אמצעי בטיחות כדי למנוע את נפילתם. מעבר לכך, הסעיף החמור ביותר שהוגש כנגד החברה הוא אי-דיווח האירוע. ועדה של המנהל גילתה כי החברה ניסתה לטייח את הפרשה ודיווחה על כך רק כעבור מספר ימים.

חברת Turnkey Construction Planners מפלורידה נקנסה ב-199,184 דולר בעקבות ביקור פתע שערך OSHA בשני אתרי בנייה של החברה. בעבר, OSHA קנס את החברה בעקבות העובדה שלא סיפקו אמצעי מגן לעובדים בגובה, ולכן החוקרים נדהמו לגלות את אותה עבירה בשני אתרי העבודה. היות שמדובר בעבירה חוזרת, לרשות OSHA עמדה האפשרות להחמיר בקנס הכספי וכך החליט לפעול.

מי שסוגרת את החמישייה הראשונה היא חברת MHJ Contracting מניו ג'רזי, שנקנסה ב-181,293 דולר בעקבות עבירות דומות - נפילה מגובה. אחד מעובדיה נפגע באורח קשה לאחר שנפל מגובה של 10 רגל, ו-OSHA קבע כי החברה לא עשתה מספיק כדי למנוע את האירוע. החברה הואשמה בעבירות מרצון, כלומר שפעלה בניגוד לחוק למרות שהכיר בו.

ניתן ללמוד מהרשימה שהחברות שנמצאות על הכוונת של OSHA הן אלה שפועלות באופן שיטתי כנגד החוקים והנהלים בתעשייה. גובה הקנסות רק ילך ויגדל בכל שנה שתגיע, וזאת בתקווה להניא כמה שיותר חברות מדרכי פעולה אלה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE