כך יראה נמל התעופה JFK לאחר שיפוצים ב-13 מיליארד דולר
המושל קואמו הציג אמש את התוכנית, לפיה שמונה בתי הנתיבות הקיימים יהפכו לשלושה גדולים יותר. רחבות המטוסים, השערים ונתיבי הנסיעה שלהם אל מסלולי ההמראה גם כן ישפוצו. דרכי הגישה אל הנמל וממנו יעברו שדרוג, אך מסלול המראות חדש לא ייבנה בשלב זה. טרם הוחלט מה יעלה בגורלו של טרמינל 8 של

עם השקעה של מיליארד דולר מרשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי (Port Authority of New York and New Jersey) והשקעה של 12 מיליארד דולר ע"י חברות התעופה, אמש (חמישי) הציג מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, את החזון של עיריית ניו יורק לנמל התעופה הבינלאומי ע"ש ג'ון קנדי, שידוע יותר בתור שדה תעופה "JFK".

 

8 טרמינלים יהפכו לשלושה גדולים (צילום: רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי)

 

מדובר למעשה בהתייקרות של 30% לעומת המספרים שהציג קואמו בראשית שנת 2017, אז העריך שיידרשו עשרה מיליארד דולר כדי להשלים את הפרויקט. למרות התוספת בעלות, בתוכנית המועדכנת לא יוקם מסלול המראות ונחיתות נוסף. בנמל התעופה ישנם כרגע ארבעה מסלולים, וההערכה היא שיידרשו שניים נוספים כדי לעמוד בקצב הגידול של 25 השנים הקרובות. "בעבר זה היה ממש סיוט להגיע לשדה התעופה, ממש התעללות", סיפר קואמו אמש והצדיק את הרצון להשקיע את הסכום הגדול כדי לקדם את העיר כולה.

 

הכניסה לנמל התעופה (צילום: רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי)

 

על פי התוכנית, שמונה הטרמינלים הקיימים יחוברו כדי ליצור שלושה "מגה טרמינלים". חברת התעופה "ג'ט בלו" תהיה העוגן של הטרמינל הצפוני בעל 1.2 מיליון רגל רבוע של שטח. ארבע חברות נוספות, לופטנזה (גרמניה), אייר פראנס (צרפת), ג'אפן איירלנס (יפן) וקוריאה איירליינס (דרום קוריאה) יעברו לטרמינל דרומי בעל 2.9 מיליון רגל רבוע של שטח. עדיין לא ברור מה יעלה בגורלו של טרמינל 8, זה של אמריקן איירליינס, והוא צפוי להיקבע בשבועות הקרובים.

 

הטרמינל של "ג'ט בלו" (צילום: רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי)

 

מספר השערים יוגדל, כמו גם גודלם, ושינויים רבים יעשו בנתיבי הנסיעה של המטוסים כדי לאפשר את גישתם המהירה ממסלול הנחיתות אל רחבת הטרמינל. שיפורים צפויים להתבצע גם בכבישים שמובילים לשדה, שם יוסיפי נתיבים למספר צירים מרכזיים כמו הכביש המהיר "ואן ויק" ("Van Wyck Expressway").

 

טרמינלים מודרנים עם יותר שערים (צילום: רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי)

 

 

הטרמינל מבפנים (צילום: רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי)

 

 

גם הכבישים באזור יעברו שיפוץ (צילום: רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי)

 

 

טרמינל עתידני (צילום: רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי)

 

 

טרמינל מודרני ומרווח (צילום: רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי)

YOU MIGHT ALSO LIKE