עובד נפצע באתר בנייה והגיש תלונה, מעסיקיו נקמו בו והזעיקו את משטרת ההגירה
תביעה הוגשה ע"י משרד העבודה כנגד החברה, וזאת מכיוון שניסתה להעניש את העובד בכך שהזעיקה את משטרת ההגירה. העובד שבר את רגלו ודיווח על כך, דבר שהוביל לפתיחת חקירה של OSHA. כעת החברה צפויה לקבל קנס כספי עצום

חוסה מרטין פז עבד בחברת הבנייה Tara Construction בבוסטון כאשר נפל מסולם ושבר את רגלו. הוא דיווח על הפציעה, דבר שכמובן גרר את התערבותו של OSHA אשר פתח בחקירת האירוע. כנקמה על כך, ראשי החברה הזעיקו את מנהל ההגירה ואכיפת המכס (ICE) כדי שזו תעצור את פז.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

פדרו פירז, מנכ"ל חברת הבנייה, יצר קשר עם המשטרה המקומית והעלה "סימני שאלה בנוגע למצב החוקי שלו", כך עולה ממסמכי התביעה שהוגשו כנגד החברה ע"י משרד העבודה. פז נעצר מחוץ למשרדי החברה ומצא את עצמו במעצר של ICE במשך מספר ימים.

במסמכי התביעה נכתב כי משרד העבודה דורש שפז יקבל פיצוי כספי מהחברה, כמו גם מכתב המלצה שיוכל להציג בפני כל מעסיק, וזאת מכיוון שהוא מחזיק באישורי עבודה הנדרשים. כאמור, משרד העבודה רואה בחומרה את מעשיה של החברה, שכן דיווח על פציעה במהלך העבודה מעוגן בחוקי "חושפי שחיתויות" הפדרליים של ארה"ב, ללא כל קשר למצבו החוקי של העובד המדובר.

החוקקים הללו חוקקו כדי למנוע מצב כזה בדיוק, בו מעסיק מנסה להפעיל לחץ על עובד שלא לדווח על פציעה. במקרה של פז, הלחץ הגיע בדמות מעצר, אך הוא יכול להגיע מכיוונים רבים, לרבות פיטורים או אי-תשלום שעות נוספות כפי שנדרש בחוק.

למעשה, חוקי ההגנה על "חושפי שחיתויות" הם אלה שהובילו לפיצוץ פרשה נוספת: עובד בחברת הבנייה Universal Concrete Products בפנסילבניה זייף את תוצאות המבחן שנעשו לפאנלים מבטון שחברתו סיפקה להרחבת קו הרכבת הקלה בוושינגטון די. סי., פרויקט שעלותו נאמדת ב-5.8 מיליארד דולר.

באמצעות ההגנה שניתנה לעובד אחר של החברה, הוא העיד בבית המשפט בנוגע לזיוף התוצאות ומשרד המשפטים העמיד לדין הן את החברה והן את העובד שזייף את התוצאות. ביהמ"ש קבע שהחברה תשלם קנס כספי בגובה מיליון דולר, ובמסגרת הסדר טיעון שנחתם עם מזייף התוצאות הוא נדרש לשלם פיצוי כספי של כ-700 אלף דולר.

YOU MIGHT ALSO LIKE