טירוף בשוק השכירות בניו יורק: שיא במספר החוזים שנחתמו, אך המחירים ממשיכים לרדת
העובדה שבעלי הנכסים מוכנים לוותר על חודש, ולעיתים קרובות יותר מכך, על מנת למצוא דיירים לדירות הריקות, מובילה לתופעה המשונה. יותר מ-9,000 חוזים חדשים נחתמו באפריל, אך המחיר החציוני ירד ב-6% בתוך חודש, ו-21% בתוך שנה

לאחר יותר משנה שבה מגבלות הקורונה פגעו בה קשות, העיר ניו יורק חוזרת אט אט לשגרה.

ולמרות זאת, דו"ח חדש שפורסם השבוע חושף שמחירי הדירות בשוק השכירות דווקא נותרו נמוכים כפי שהיו במהלך החודשים האחרונים.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי הדו"ח של חברת הנדל"ן דאגלס אלימן (Douglas Elliman), במהלך חודש אפריל נחתמו יותר מ-9 אלף חוזי שכירות חדשים - הכמות הגדולה ביותר בחודש בודד מאז שהחלו לעקוב אחר הנתון.

ככל הנראה, אחת הסיבות שהובילו למגמה זו היא העובדה שדירות רבות נותרו ריקות במשך תקופה ארוכה, ובעלי הנכסים הסכימו להעניק הטבות - למשל חודש או חודשיים בחינם - כדי להשיג דיירים חדשים.

הדו"ח אף מראה ששכר הדירה החציוני (בחישוב השנתי ביחד עם ההטבות השונות) של אותן 9,000 דירות עומד על 2,791 דולר - ירידה של 6% לעומת חודש מרץ וירידה של 21% בהשוואה לאפריל 2020.

 

העיר שבה לחיים, מחירי הדירות נותרו נמוכים (צילום: Getty Images)

 

למעשה, רק במהלך החודש החולף נרשם זינוק של 82% במספר החוזים שנחתמו עבור דירות במנהטן, 71% בדירות בברוקלין ולא פחות מ-224% ברובע קווינס.

כאמור, היות שישנן אלפי דירות שיושבות ריקות כבר חודשים ארוכים, לא ברור עד כמה העלייה בביקוש תשפיע על המחירים. לעת עתה נראה שמגמת ההוזלה תימשך, לפחות במהלך החודשים הקרובים.

כזכור, בחודש שעבר דיווחנו על כך שמחירי הדירות השכורות בעיר ירדו במהלך שלושת החודשים הראשונים של 2020 לשפל של עשור, כך נטען בדו"ח של סוכנות הנדל"ן המקוונת StreetEasy.

לפי דו"ח זה, המחיר החציוני של דירה עם חדר שינה בודד עומד על 2,700 דולר (כלל הדירות, לא רק החוזים החדשים) - הנמוך ביותר מאז שחברת הנדל"ן החלה לעקוב אחר הנתונים ב-2010. לשם השוואה, עם פרוץ משבר הקורונה אשתקד, המחיר החציוני של דירות אלו עמד על 3,417 דולר (ירידה של למעלה מ-700 דולר).

מנהטן נותר כרובע היקר ביותר, וזאת למרות שבשלושת החודשים האחרונים נרשמה ירידה של 15% במחיר החציוני של דירות במידטאון ובאפר ווסט סייד.

מגמות דומות נרשמו גם ביתר הרובעים. כך למשל, במחוז קינגס (ברוקלין) המחיר החציוני של דירה עם חדר שינה אחד עומד על 2,390 - הנמוך ביותר מאז 2011. בקווינס המחיר החציוני של דירות בגודל הזה ירד מתחת לאלפיים דולר בפעם הראשונה מאז 2014.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

עוד עולה מהדו"ח ש-44% מבעלי הנכסים במנהטן מציעים לדיירים לקבל חודש בחינם. בברוקלין וקווינס הנתון נמוך באופן משמעותי ועומד על כ-25%.

במקרה אחד - ויש לומר שמדובר במקרה די קיצוני - בני זוג נכנסו לדירת חדר בשכונת פלטבוש בברוקלין, ששכר הדירה שלה עומד על 3,000 דולר בחודש. בפועל, בעל הנכס הסכים לוותר על לא פחות משלושה וחצי חודשים של שכר דירה, כך שבחישוב שנתי בני הזוג ישלמו 'רק' 2,125 דולר על הדירה.

"אין ספק שזו לא בדיוק התקופה הטובה ביותר להיות בעל נכס בניו יורק", הסבירה בזמנו ננסי וו, כלכלנית בחברת הנדל"ן, "לא רק שאתה צריך להיאבק כדי למצוא דיירים, אתה מוכרח לוותר על חודשים ארוכים של שכר דירה".

YOU MIGHT ALSO LIKE